English as the medium of instruction: a response to internationalization

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/42431
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: English as the medium of instruction: a response to internationalization
Autors: Morell, Teresa | Aleson-Carbonell, Marian | Bell, David B. | Escabias Lloret, Pilar | Palazón Speckens, Manuel | Martínez-Espinosa, Rosa María
Grups d'investigació o GITE: Adquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA) | Inglés Profesional y Académico (IPA) | Lexicología de los Lenguajes para Fines Específicos y Enseñanza del Léxico (LEXESP) | Biotecnología de Extremófilos (BIOTECEXTREM)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa | Universidad de Alicante. Departamento de Agroquímica y Bioquímica
Paraules clau: Internationalization | English as the Medium of Instruction (EMI) | Integrated Content and Language in Higher Education (ICLHE) | English for Content and Language Integrated Learning (CLIL) | Integrating Content and Language (ICL) | Teaching
Àrees de coneixement: Filología Inglesa | Bioquímica y Biología Molecular
Data de publicació: 2014
Editor: Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Citació bibliogràfica: XII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: El reconocimiento docente: innovar e investigar con criterios de calidad = XII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. El reconeixement docent: innovar i investigar amb criteris de qualitat / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2014. ISBN 978-84-697-0709-8, pp. 2608-2631
Resum: The status of English as a lingua franca has led European universities to implement the use of this language as a medium of instruction (EMI). This study presents an analysis of the status quo of EMI at the University of Alicante. It takes into account the institution`s language policy and the programs which offer subjects in English, as well as the challenges, needs and benefits of the professors and students. Qualitative and quantitative data was collected by means of questionnaires and semi-structured interviews. The findings of this needs analysis will help us to create an action plan that will include teacher and student training schemes to foster internationalization.
URI: http://hdl.handle.net/10045/42431
ISBN: 978-84-697-0709-8
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Versió de l'editor: http://hdl.handle.net/10045/40144
Apareix a la col·lecció: Docencia - ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - ACQUA - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - IPA - Intervenciones en Congresos Nacionales e Internacionales
INV - BIOTECEXTREM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - LEXESP - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - AppBiochem - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2014_XII_Jornadas_Redes_190.pdf1,45 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.