English as the medium of instruction: a response to internationalization

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/42431
Full metadata record
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorAdquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA)es
dc.contributorInglés Profesional y Académico (IPA)es
dc.contributorLexicología de los Lenguajes para Fines Específicos y Enseñanza del Léxico (LEXESP)es
dc.contributorBiotecnología de Extremófilos (BIOTECEXTREM)es
dc.contributor.authorMorell, Teresa-
dc.contributor.authorAleson-Carbonell, Marian-
dc.contributor.authorBell, David B.-
dc.contributor.authorEscabias Lloret, Pilar-
dc.contributor.authorPalazón Speckens, Manuel-
dc.contributor.authorMartínez-Espinosa, Rosa María-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesaes
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Agroquímica y Bioquímicaes
dc.date.accessioned2014-11-20T11:55:14Z-
dc.date.available2014-11-20T11:55:14Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationXII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: El reconocimiento docente: innovar e investigar con criterios de calidad = XII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. El reconeixement docent: innovar i investigar amb criteris de qualitat / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2014. ISBN 978-84-697-0709-8, pp. 2608-2631es
dc.identifier.isbn978-84-697-0709-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/42431-
dc.description.abstractThe status of English as a lingua franca has led European universities to implement the use of this language as a medium of instruction (EMI). This study presents an analysis of the status quo of EMI at the University of Alicante. It takes into account the institution`s language policy and the programs which offer subjects in English, as well as the challenges, needs and benefits of the professors and students. Qualitative and quantitative data was collected by means of questionnaires and semi-structured interviews. The findings of this needs analysis will help us to create an action plan that will include teacher and student training schemes to foster internationalization.es
dc.languageenges
dc.publisherUniversidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidades
dc.publisherUniversidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educaciónes
dc.subjectInternationalizationes
dc.subjectEnglish as the Medium of Instruction (EMI)es
dc.subjectIntegrated Content and Language in Higher Education (ICLHE)es
dc.subjectEnglish for Content and Language Integrated Learning (CLIL)es
dc.subjectIntegrating Content and Language (ICL)es
dc.subjectTeachinges
dc.subject.otherFilología Inglesaes
dc.subject.otherBioquímica y Biología Moleculares
dc.titleEnglish as the medium of instruction: a response to internationalizationes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes
dc.relation.publisherversionhttp://hdl.handle.net/10045/40144es
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
Appears in Collections:Docencia - ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - ACQUA - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - IPA - Intervenciones en Congresos Nacionales e Internacionales
INV - BIOTECEXTREM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - LEXESP - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - AppBiochem - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thumbnail2014_XII_Jornadas_Redes_190.pdf1,45 MBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.