School Refusal Assessment Scale–Revised Chilean Version: Factorial Invariance and Latent Means Differences Across Gender and Age

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/82949
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: School Refusal Assessment Scale–Revised Chilean Version: Factorial Invariance and Latent Means Differences Across Gender and Age
Autors: Gonzálvez, Carolina | Kearney, Christopher A. | Lagos San Martín, Nelly | Sanmartín, Ricardo | Vicent, María | Inglés, Cándido J. | García-Fernández, José Manuel
Grups d'investigació o GITE: Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Paraules clau: School refusal | Validity | Factorial invariance | Latent means
Àrees de coneixement: Didáctica y Organización Escolar | Psicología Evolutiva y de la Educación
Data de publicació: 2018
Editor: SAGE Publications
Citació bibliogràfica: Journal of Psychoeducational Assessment. 2018, 36(8): 835-843. doi:10.1177/0734282917712173
Resum: The School Refusal Assessment Scale–Revised (SRAS-R) is a self-report measure designed to assess four functional factors of school refusal behavior: avoidance of stimuli that provoke negative affectivity (Factor I), escape from aversive social and/or evaluative situations (Factor II), pursuit of attention from significant others (Factor III), and pursuit of tangible reinforcement outside of school (Factor IV). The aim was to analyze the scale’s factorial invariance and latent means differences across gender and age in a sample of 2,678 Chilean adolescents aged 13 to 17 years (M = 15.23; SD = 1.26). The hypothesized model revealed the best-fit model and remained invariant across gender and age. Good internal consistency was obtained for the four factors (.75, .72, .77, and .71). Latent means differences were found across gender and age.
Patrocinadors: This work was supported by the FONDECYT PROJECT [11160040] and the GIDECAP GROUP [GI 1608320/EF].
URI: http://hdl.handle.net/10045/82949
ISSN: 0734-2829 (Print) | 1557-5144 (Online)
DOI: 10.1177/0734282917712173
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © The Author(s) 2017
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.1177/0734282917712173
Apareix a la col·lecció: INV - SOCEDU - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2018_Gonzalvez_etal_JPsychoeduAssess_final.pdfVersión final (acceso restringido)86,8 kBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.