A "Know-How vs. Know-What" Approach in the Teaching-Learning of Competences in Physical Chemistry

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/43047
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: A "Know-How vs. Know-What" Approach in the Teaching-Learning of Competences in Physical Chemistry
Autors: Monllor-Satoca, Damián | Lana-Villarreal, Teresa | Bonete, Pedro | Gómez, Roberto
Grups d'investigació o GITE: Grupo de Fotoquímica y Electroquímica de Semiconductores (GFES)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Química Física
Paraules clau: Know-What | Know-How | Know-Why | Physical Chemistry | Competences
Àrees de coneixement: Química Física
Data de publicació: 2013
Editor: Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Citació bibliogràfica: XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: Retos de futuro en la enseñanza superior: docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica = XI Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. Reptes de futur en l'ensenyament superior: docència i investigació per a aconseguir l'excel·lència acadèmica / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2013. ISBN 978-84-695-8104-9, pp. 474-483
Resum: The methodological approach a teacher uses in the competence teaching-learning process determines the way students learn. Knowledge can be acquired from a series of perspectives, mainly: “know-what” (concept), where facts and descriptions of (natural or social) phenomena are pursued; “know-how” (procedure), where methods and procedures for their application are described; and “know-why” (competence), where general principles and laws that explain both the facts and their applications are sought. As all the three cases are interconnected, the boundaries between them are not fully clear and their application uses shared elements. In any case, the depth of student’s acquired competences will be directly affected by the teaching-learning perspective, traditionally aiming to a “know-why” approach for full competence acquisition. In this work, we discuss a suitable teaching-learning methodology for evaluating whether a “know-how”, “know-what” or combined approach seems better for enhancing competence learning in students. We exemplify the method using a selection of formative activities from the Physical Chemistry area in the Grades of Chemistry and Chemical Engineering.
URI: http://hdl.handle.net/10045/43047
ISBN: 978-84-695-8104-9
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Versió de l'editor: http://hdl.handle.net/10045/31305
Apareix a la col·lecció: Docència - Xarxes ICE - Comunicacions a Congressos, Conferències, etc.
INV - GFES - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2013-XI-Jornadas-Redes-36.pdfComunicación771,76 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia
Thumbnail2013-XI-Jornadas-Redes-36_poster.pdfPóster1,07 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.