Levels of Sophistication in Elementary Students’ Understanding of Polygon Concept and Polygons Classes

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/117229
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Levels of Sophistication in Elementary Students’ Understanding of Polygon Concept and Polygons Classes
Autors: Bernabeu-Martínez, Melania | Llinares, Salvador | Moreno, Mar
Grups d'investigació o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Paraules clau: Geometrical thinking | Levels of sophistication | Polygon concept | Polygon classes | Elementary education
Àrees de coneixement: Didáctica de la Matemática
Data de publicació: 17-d’agost-2021
Editor: MDPI
Citació bibliogràfica: Bernabeu M, Llinares S, Moreno M. Levels of Sophistication in Elementary Students’ Understanding of Polygon Concept and Polygons Classes. Mathematics. 2021; 9(16):1966. https://doi.org/10.3390/math9161966
Resum: This paper reports sophistication levels in third grade children’s understanding of polygon concept and polygon classes. We consider how children endow mathematical meaning to parts of figures and reason to identify relationships between polygons. We describe four levels of sophistication in children’s thinking as they consider a figure as an example of a polygon class through spatial structuring (the mental operation of building an organization for a set of figures). These levels are: (i) partial structuring of polygon concept; (ii) global structuring of polygon concept; (iii) partial structuring of polygon classes; and (iv) global structuring of polygon classes. These levels detail how cognitive apprehensions, dimensional deconstruction, and the use of mathematical language intervene in the mental process of spatial structuring in the understanding of the classes of polygons.
Patrocinadors: This research was supported in part by the project PROMETEO/2017/135 of the Generalitat Valenciana (Spain) and by the University of Alicante (FPU2017-014).
URI: http://hdl.handle.net/10045/117229
ISSN: 2227-7390
DOI: 10.3390/math9161966
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © 2021 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland. This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution (CC BY) license (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.3390/math9161966
Apareix a la col·lecció: INV - IFD-DM - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailBernabeu_etal_2021_Mathematics.pdf4,81 MBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Aquest ítem està subjecte a una llicència de Creative Commons Llicència Creative Commons Creative Commons