Consciència crítica de gènere en l’alumnat universitari: una experiència educativa

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/110216
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Consciència crítica de gènere en l’alumnat universitari: una experiència educativa
Autors: Francés-Díez, Àngels | Maestre-Brotons, Antoni | Mira-Navarro, Irene | Vidal Lloret, Vicent
Grups d'investigació o GITE: Estudis Transversals: Literatura i altres Arts en les Cultures Mediterrànies | Recerca de la Literatura Contemporània
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana
Paraules clau: Gènere | Universitat | Literatura | Llengua
Àrees de coneixement: Filología Catalana
Data de publicació: 2020
Editor: Octaedro
Citació bibliogràfica: Francés Díez, M. Àngels, et al. "Consciència crítica de gènere en l’alumnat universitari: una experiència educativa". En: Roig-Vila, Rosabel (ed.). La docencia en la Enseñanza Superior. Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas. Barcelona: Octaedro, 2020. ISBN 978-84-18348-11-2, pp. 580-592
Resum: Encara que la investigació en estudis de gènere ha propiciat un dels canvis més transformadors, creatius i importants en l’àmbit acadèmic, la introducció de continguts que afavorisquen la coeducació no ha sigut sistemàtica en tots els graus ni totes les universitats. L’objectiu d’aquest treball és exposar una investigació sobre el canvi de postura crítica de l’alumnat respecte de les qüestions de gènere a partir d’una sèrie d’experiències educatives dutes a terme en diferents assignatures de llengua i literatura catalanes de la Universitat d’Alacant (curs 2019-20). La metodologia utilitzada consta de tres fases: en la primera, realització d’un qüestionari per avaluar els coneixements previs de l’alumnat; en la segona, l’activitat central proposada en cada assignatura; en la tercera, realització del mateix qüestionari per esbrinar si han canviat els coneixements i les actituds dels estudiants. Entre els resultats més rellevants de l’experiència, cal destacar que, en general, l’alumnat adquireix nocions de crítica de gènere, reorienta els seus criteris de valoració del cànon literari, considera necessari utilitzar un llenguatge no sexista i amplia el coneixement d’obres literàries que representen la diversitat sexoafectiva. En conclusió, valorem positivament l’experiència educativa malgrat algunes limitacions en el disseny i la realització; en efecte, cal avançar en la introducció de la perspectiva de gènere per promoure una educació inclusiva.
Patrocinadors: Aquest article forma part del projecte “L’alumnat de l’Educació Superior i la construcció de l’esperit crític (Gènere, Sexualitat, Postcolonialisme)” (codi 4836) que ha rebut finançament en el marc del Programa I3CE de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària 2019/2020 de la Universitat d’Alacant.
URI: http://hdl.handle.net/10045/110216
ISBN: 978-84-18348-11-2
Idioma: cat
Tipus: info:eu-repo/semantics/bookPart
Drets: © De la edición: Rosabel Roig-Vila; del texto: Las autoras y autores; de esta edición: Ediciones OCTAEDRO, S.L.
Versió de l'editor: http://hdl.handle.net/10045/110076
Apareix a la col·lecció: INV - GRLC - Treballs sobre Literatura del Jo
Docència - Xarxes ICE - Capítols de Llibres
INV - ET - Capítols de Llibres

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailLa-docencia-en-la-Ensenanza-Superior_57.pdf615,89 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.