Using Moodle for an automatic individual evaluation of student's learning

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/14053
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Using Moodle for an automatic individual evaluation of student's learning
Autor/es: Gil, Pablo | Candelas-Herías, Francisco A. | Pomares, Jorge | Puente Méndez, Santiago T. | Corrales Ramón, Juan Antonio | Jara, Carlos A. | Garcia, Gabriel J. | Torres, Fernando
Grupo/s de investigación o GITE: Automática, Robótica y Visión Artificial | Innovación Educativa en Automática
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal
Palabras clave: LMS/CMS | Moodle | B-leaning | Qualification | SCORM
Área/s de conocimiento: Ingeniería de Sistemas y Automática
Fecha de creación: 4-abr-2010
Fecha de publicación: abr-2010
Editor: Institute for Systems and Technologies of Information, Control and Communication (INSTICC)
Cita bibliográfica: GIL VÁZQUEZ, Pablo, et al. "Using Moodle for an automatic individual evaluation of student's learning". En: CSEDU 2010 : Proceedings of the 2nd International Conference on Computer Supported Education, Valencia, Spain, April 7-10, 2010 / edited by José Cordeiro, Boris Shishkov, Alexander Verbraeck and Markus Helfert. Setubal : INSTICC, 2010. Vol. 2, ISBN 978-989-674-024-5, pp. 189-194
Resumen: This paper presents several strategies and actions which improve the education process by using a platform of learning such as Moodle. In particular, a set of resources and an evaluation system have been created using this blended leaning platform with three basic objectives: to stimulate the autonomous learning by providing interactivity between students to make flexible the way how the students study, and to facilitate the implantation and beginning of subjects in the new European Space of Higher Education system by using tools which offer collaborative surroundings. This work has been developed for the subject of Computer Networks taught in the Computer Science Engineering degree at the University of Alicante, in Spain.
Patrocinador/es: Education Sciences Institute and Technology & Educational Innovation Vicepresident Office of the University of Alicante.
URI: http://hdl.handle.net/10045/14053
ISBN: 978-989-674-024-5
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Revisión científica: si
Aparece en las colecciones:INV - AUROVA - Comunicaciones a Congresos Internacionales
GITE - IEA - Otros
INV - HURO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailCSEDU 2010_Proccedings_Reduced.pdf3,32 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.