The effect of a “PBL” physical activity program based methodology on the development of values in Spanish Primary Education

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/71963
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: The effect of a “PBL” physical activity program based methodology on the development of values in Spanish Primary Education
Autors: Ramírez, Vicente | Padial-Ruz, Rosario | Torres, Beatriz | Chinchilla Mira, Juan José | Suárez Llorca, Concepción | Chinchilla Minguet, José Luis | González, Sergio | Cepero González, Mar
Grups d'investigació o GITE: Grupo de Investigación en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte (GICAFD)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas
Paraules clau: Project-based learning | Values | Attitudes | Physical education | Primary education
Àrees de coneixement: Educación Física y Deportiva
Data de publicació: 2017
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Citació bibliogràfica: Journal of Human Sport and Exercise. 2017, 12(4): 1310-1327. doi:10.14198/jhse.2017.124.17
Resum: The purpose of this research is to assess a Project-Based Learning (PBL) intervention program within the context of Physical Education. Research approaches PBL methodology in order to evaluate its importance regarding students’ ability to develop certain personal values and attitudes. The sample involved 38 girls and 37 boys among sixth year students in Spanish Primary Education (11-12 year olds) and the intervention program was carried and developed throughout the academic year in 2014/15 This study approaches an Action Research methodology assessing key items such as teachers’ journals, students’ questionnaires and also an interview reflecting the different opinions of the students. This research validates the suitability of the intervention program as results show increased students’ awareness respecting critical values and attitudes such as responsibility and respect.
URI: http://dx.doi.org/10.14198/jhse.2017.124.17 | http://hdl.handle.net/10045/71963
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.14198/jhse.2017.124.17
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Revisió científica: si
Versió de l'editor: http://www.jhse.ua.es/
Apareix a la col·lecció: INV - GICAFD - Artículos de Revistas
Journal of Human Sport and Exercise - 2017, Vol. 12, No. 4
INV - HEALTH-TECH - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnailjhse_Vol_12_N_4_1310-1327.pdf438,04 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Aquest ítem està subjecte a una llicència de Creative Commons Llicència Creative Commons Creative Commons