La cosmovisión medieval en March y en Corella: "la que fexuga jau" y "la tremuntana ferma"
Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem
http://hdl.handle.net/10045/14278
Títol: | La cosmovisión medieval en March y en Corella: "la que fexuga jau" y "la tremuntana ferma" |
---|---|
Títol alternatiu: | The medieval world view in March and Corella: «la que fexuga jau» and «la tremuntana ferma» |
Autors: | Martos, Josep Lluís |
Grups d'investigació o GITE: | Literatura Catalana Medieval |
Centre, Departament o Servei: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana | Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana |
Paraules clau: | Cosmovisión | Física | March, Ausiàs | Roís de Corella, Joan | Astronomía | Esferas | Edad Media | Poesía | Lengua catalana | Physics | Astronomy | Spheres | Middle Ages | Poetry | Catalan language |
Àrees de coneixement: | Filología Catalana | Filología Románica | Historia de la Ciencia |
Data de creació: | 2010 |
Data de publicació: | 2010 |
Editor: | Universidad Complutense de Madrid. Servicio de Publicaciones |
Citació bibliogràfica: | MARTOS SÁNCHEZ, Josep Lluís. “La cosmovisión medieval en March y en Corella: "la que fexuga jau" y "la tremuntana ferma"”. Revista de Filología Románica. Vol. 27 (2010). ISSN 0212-999X, pp. 101-130 |
Resum: | Los objetivos de este trabajo radican, por un lado, en la demostración de que Ausiàs March y Joan Roís de Corella elaboran sus imágenes cosmológicas desde la visión medieval del universo, aprendida en sus estudios de artes. Este estudios se centra en la conexión establecida entre el poema 47 y la Tragèdia de Caldesa. Finalmente, se focaliza la lectura de dos imágenes cosmológicas de una cierta ambigüedad, que han tenido problemas de lectura y que parecen relacionadas entre sí: «la que fexuga jau» y «la tremuntana ferma». | The objectives of this work lie, first, to demonstrate that Ausiàs March and Joan Roís de Corella develop their cosmological images from the medieval vision of the universe, learned in his studies of artes. This study focuses on the established connection between the poem 47 and the Tragèdia de Caldesa. Finally, focus is reading two cosmological images of a certain ambiguity, which have had reading problems that seem related to each other: «la que fexuga jau» y «la tremuntana ferma». |
Patrocinadors: | Este trabajo se enmarca en el proyecto Del impreso al manuscrito: hacia un canon de transmisión del cancionero medieval, financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación (FFI2008-04486). |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/14278 |
ISSN: | 0212-999X (Papel) | 1988-2815 (Internet) |
Idioma: | spa |
Tipus: | info:eu-repo/semantics/article |
Revisió científica: | si |
Apareix a la col·lecció: | INV - LICATMED - Articles de Revistes INV - LIP - Articles de Revistes |
Arxius per aquest ítem:
Arxiu | Descripció | Tamany | Format | |
---|---|---|---|---|
Martos RFR.pdf | 402,21 kB | Adobe PDF | Obrir Vista prèvia | |
Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.