Olympic Channel: Digital strategy and content

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/112724
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Olympic Channel: Digital strategy and content
Títol alternatiu: Olympic Channel: Estrategia digital y contenidos
Autors: Fernández-Peña, Emilio | Ramajo-Hernández, Natividad
Paraules clau: International Olympic Committee | Olympics | IOC | Digital content | Television | Social media | Millennials | Comité Olímpico Internacional | COI | Contenidos digitales | Televisión | Redes sociales
Àrees de coneixement: Educación Física y Deportiva
Data de publicació: 2021
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Citació bibliogràfica: Journal of Human Sport and Exercise. 2021, 16(1proc): S1-S13. https://doi.org/10.14198/jhse.2021.16.Proc1.01
Resum: This work deals with the Olympic Channel's digital strategy in the context of the historical relationship between the media and the Olympic Games. Olympic Channel is a channel with a holistic vision, from the point of view of its integral modalities of diffusion and dissemination and from the perspective of alliances for its launch at the global and local level. It constitutes the culmination of various attempts to create a channel with the same characteristics since the second half of the 90s. The current individualistic mass media reward communicative ubiquity, the constant presence in different media: linear television, television platforms of payment, YouTube or social networks. Repetition, insistence, constitute the basis for conditioning the agenda setting, proposing the issues that are on people's minds, or about which the public is talking, and dominating the economy of attention. | Este trabajo aborda la estrategia digital de Olympic Channel en el contexto de la relación histórica entre los medios de comunicación y los Juegos Olímpicos. Olympic Channel es un canal con una visión holística, desde el punto de vista de las modalidades integrales de difusión y diseminación y desde la perspectiva de las alianzas para su lanzamiento en el plano global y local. Constituye la culminación de diversos intentos de crear un canal con las mismas características desde la segunda mitad de los años 90. Los actuales medios individualistas de masas premian la ubicuidad comunicativa, la presencia constante en diferentes medios y soportes: televisión lineal, plataformas de televisión de pago, Youtube o redes sociales. La repetición, la insistencia, constituyen la base para condicionar la agenda setting, proponer los temas que están en la mente de la gente, o sobre los que conversan los públicos, y dominar la economía de la atención.
URI: http://hdl.handle.net/10045/112724
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.14198/jhse.2021.16.Proc1.01
Idioma: spa
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: This work is licensed under a Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0).
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.14198/jhse.2021.16.Proc1.01
Apareix a la col·lecció: Journal of Human Sport and Exercise - 2021 - Rio 2016 Olympic Games Fourth Anniversary Special Edition

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailJHSE_16_Proc1_01.pdf236,86 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Aquest ítem està subjecte a una llicència de Creative Commons Llicència Creative Commons Creative Commons