Between analogue past and digital present, The Sports Almanac: A didactic proposal for the History of Sport

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/100218
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Between analogue past and digital present, The Sports Almanac: A didactic proposal for the History of Sport
Autors: Davide, Diego | Rosa, Roberta | Tafuri, Domenico
Paraules clau: Sport | History of sport | Digital humanities | Digital teaching
Àrees de coneixement: Educación Física y Deportiva
Data de publicació: 2019
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Citació bibliogràfica: Journal of Human Sport and Exercise. 2019, 14(Proc5): S1944-S1949. doi:10.14198/jhse.2019.14.Proc5.14
Resum: Laboratory didactic activity with the active involvement of students, no longer seen as passive recipients of a top-down knowledge but as active protagonists of the training moment and the opportunities offered by the digital world, are the starting point of this didactic experience aimed at creating a photographic almanac, in which the sports performance or event is analyzed in the light of a larger and more complex picture of historical events. Thus the student is encouraged to experiment with a new narrative mode, use a new source, read critically and learn no longer according to a sterile memorization, but by developing specific skills.
URI: https://doi.org/10.14198/jhse.2019.14.Proc5.14 | http://hdl.handle.net/10045/100218
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.14198/jhse.2019.14.Proc5.14
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://www.jhse.ua.es/
Apareix a la col·lecció: Journal of Human Sport and Exercise - 2019 - Summer Conferences of Sports Science

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailJHSE_14_Proc5_14.pdf145,53 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Aquest ítem està subjecte a una llicència de Creative Commons Llicència Creative Commons Creative Commons