Browsing by Author Miñano, Pablo

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
Showing results 1 to 20 of 27  next >
Items
AccessPreviewIssue DateTitleAuthor(s)
Restricted access2015_Veas_etal_JGenPsych_final.pdf.jpg9-Dec-2015Academic Achievement in Early Adolescence: The Influence of Cognitive and Non-Cognitive VariablesVeas, Alejandro; Castejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel, et al
Restricted access2019_Veas_etal_RevPiscodidactica_final.pdf.jpgJan-2019Actitudes en la adolescencia inicial y rendimiento académico: el rol mediacional del autoconcepto académicoVeas, Alejandro; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo, et al
Open access2013-XI-Jornadas-Redes-61.pdf.jpg2013Análisis de cuatro variables del profesor universitario, en la Politécnica de Alicante. CUED_MISE_Aparicio (2012)Aparicio Arias, Enrique; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo, et al
Open accessMemorias-del-programa-redes-i3ce-2016-17_42.pdf.jpg2017Análisis e innovación de los procesos de evaluación del Trabajo Fin de MásterVeas, Alejandro; Miñano, Pablo; López Alacid, Mari Paz, et al
Open access2013-XI-Jornadas-Redes-76.pdf.jpg2013El clima/ambiente en el aula Escuela Politécnica Superior de la Universidad de AlicanteAparicio Arias, Enrique; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo, et al
Restricted access2017_Veas_etal_EducationalStudies_final.pdf.jpg4-Apr-2017Comparative analysis of academic grades in compulsory secondary education in Spain using statistical techniquesVeas, Alejandro; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo, et al
Open access2015_Redes-UA-Mejora-Docente_53.pdf.jpg2015Conocimiento y utilización de estrategias en la adquisición de aprendizajes en el alumnado de GradoGonzález Gómez, Carlota; Fernández Carrasco, Francisco; Gilar-Corbi, Raquel, et al
Open access2017_Veas_etal_Psicothema.pdf.jpg2017Differences in cognitive, motivational and contextual variables between under-achieving, normally-achieving, and over-achieving Spanish students: A mixed-effects analysisVeas, Alejandro; López-López, José Antonio; Gilar-Corbi, Raquel, et al
Open access2016_Castejon_etal_FrontPsychol.pdf.jpg27-Sep-2016Differences in Learning Strategies, Goal Orientations, and Self-Concept between Overachieving, Normal-Achieving, and Underachieving Secondary StudentsCastejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel; Veas, Alejandro, et al
Restricted access2019_Veas_etal_RevPiscodidacticaEngEd_final.pdf.jpgJan-2019Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement: The Mediating Role of Academic Self-conceptVeas, Alejandro; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo, et al
Open access2016_Veas_etal_FrontPsychol.pdf.jpg4-Mar-2016Estimation of the Proportion of Underachieving Students in Compulsory Secondary Education in Spain: An Application of the Rasch ModelVeas, Alejandro; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo, et al
Open accessXIII_Jornadas_Redes_pp-2073-2088.pdf.jpg2015Estrategias de composición en estudiantes de grado de Magisterio y de Profesorado de SecundariaDíez Mediavilla, Antonio; del-Olmo-Ibáñez, María-Teresa; Gutiérrez-Fresneda, Raúl, et al
Open access2012_Minano_etal_SJP.pdf.jpgMar-2012An explanatory model of academic achievement based on aptitudes, goal orientations, self-concept and learning strategiesMiñano, Pablo; Castejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel
Open access2016_Castejon_etal_EJEP.pdf.jpgDec-2016Identificación y establecimiento de las características motivacionales y actitudinales de los estudiantes con rendimiento académico menor de lo esperado según su capacidad (underachievement)Castejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo, et al
Open access2016_Veas_etal_IJIET.pdf.jpgAug-2016The Influence of Gender, Intellectual Ability, Academic Self-Concept, Self-Regulation, Learning Strategies, Popularity and Parent Involvement in Early AdolescenceVeas, Alejandro; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo
Open accessGilar_Summa_Psicologica_UST_2008.pdf.jpg2008Inteligencia emocional y empatía: su influencia en la competencia social en Educación Secundaria ObligatoriaGilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo; Castejón, Juan Luis
Restricted access2016_Castejon_etal_LearnIndDiff_final.pdf.jpgAug-2016Latent class cluster analysis in exploring different profiles of gifted and talented studentsCastejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo, et al
Open accessMemories-Xarxes-I3CE-2017-18-42.pdf.jpg2018Mejora de los procesos de evaluación del Trabajo Fin de Máster de Formación del Profesorado, especialidad Orientación Educativa Código de Red: 4118Veas, Alejandro; Miñano, Pablo; López Alacid, Mari Paz, et al
Open accessXIV-Jornadas-Redes-ICE_087.pdf.jpg2016El programa ATCEI: Entornos virtuales para la enseñanza de la competencia emocionalGilar-Corbi, Raquel; Pozo-Rico, Teresa; Veas, Alejandro, et al
Open access2014_Minano_etal_Psicothema.pdf.jpg2014Psychometric properties of the Spanish adaptation of the School Attitude Assessment Survey-RevisedMiñano, Pablo; Castejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel