Teaching apps for the learning of languages through sports: Technology and sports in the English and Spanish as a L2/FL classroom
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/69335
Título: | Teaching apps for the learning of languages through sports: Technology and sports in the English and Spanish as a L2/FL classroom |
---|---|
Autor/es: | Botella, Carla | Galindo-Merino, M. Mar |
Grupo/s de investigación o GITE: | Traducción: Fuentes Bibliográficas, Análisis y Mediación Intercultural | Traducción Audiovisual de la Universidad de Alicante (TRADSUAL) | Adquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA) | Investigación en Género (IG) |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Traducción e Interpretación | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literatura |
Palabras clave: | English | Spanish | Sports | Technology | Apps | ICT |
Área/s de conocimiento: | Traducción e Interpretación | Lingüística General |
Fecha de publicación: | jul-2017 |
Editor: | Universitat Jaume I |
Cita bibliográfica: | Language Value. 2017, 9(1): 89-131. doi:10.6035/LanguageV.2017.9.5 |
Resumen: | This paper presents a selection of teaching apps for the teaching and learning of both English and Spanish through sports. In the frame of a funded research project on Applied Linguistics to the teaching of modern languages through sports (Galindo Merino, 2016a), one of our aims is to apply ICT to this teaching approach (Botella Tejera et al., 2016; Sellés et al., 2016). Thus, 17 apps related to the teaching of languages through sports are explored. Specifically, we have selected different kinds of apps: language-based apps, language learning apps, three specific English through sports apps, and sport journals and TV channels apps. After presenting and analyzing them, we provide a wide range of activities to include them in the language classroom, in line with recent developments in task-based language teaching with technology. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/69335 |
ISSN: | 1989-7103 |
DOI: | 10.6035/LanguageV.2017.9.5 |
Idioma: | eng |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Derechos: | Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 |
Revisión científica: | si |
Versión del editor: | http://dx.doi.org/10.6035/LanguageV.2017.9.5 |
Aparece en las colecciones: | INV - TEATRADSUAL - Artículos de Revistas INV - ACQUA - Artículos de Revistas INV - Investigación en Género - Artículos de Revistas INV - INBITRA - Artículos de Revistas |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
2017_Botella_Galindo_Language-Value.pdf | 2,28 MB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons