Productive skills in B1 EFL/ESL students: Reassessment of learning needs and proposals for improvement

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/87790
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Productive skills in B1 EFL/ESL students: Reassessment of learning needs and proposals for improvement
Autor/es: Prieto, Sara | Sánchez Fajardo, José Antonio | Escabias Lloret, Pilar
Grupo/s de investigación o GITE: Transhistorical Anglophone Literary Studies (THALIS) | Lexicología y Lexicografía (LyL) | Adquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Palabras clave: B1 level | EFL | Productive Skills | Needs
Área/s de conocimiento: Filología Inglesa
Fecha de publicación: 2018
Editor: Octaedro
Cita bibliográfica: Prieto García-Cañedo, Sara; Sánchez Fajardo, José Antonio; Escabias Lloret, Pilar. "Productive skills in B1 EFL/ESL students: Reassessment of learning needs and proposals for improvement". En: Roig-Vila, Rosabel (ed.). El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior. Barcelona: Octaedro, 2018. ISBN 978-84-17219-25-3, pp. 738-748
Resumen: The variety of resources and strategies of EFL/ESL learning in B1 level, particularly in the Spanish university context, has been traditionally associated with textbook-based syllabuses. However, the nature of language institutions and the diversity of learnership requires a thorough reassessment of materials, resources and strategies. This study is intended to examine the specific needs of B1-level English groups, with special interest in students of “Comunicación eficaz en inglés I” and “Comunicación eficaz en inglés II” (Faculty of Humanities, University of Alicante). A questionnaire has been applied in various language centers and university courses in Alicante. The questionnaire is aimed at finding an account of these students’ preferences and attitude towards the learning experience, the most challenging tasks and activities, the use of resources, and above all, the degree of usefulness and applicability of some of the strategies used in class. The findings show that the majority of students that study English are driven by personal motivations, rather than academic or professional interest. Informants seem to agree on the fact that both writing and oral production activities differ in the levels of difficulty and motivation. Whereas writing activities are connected to self-study practice, oral production remains an in-class request.
URI: http://hdl.handle.net/10045/87790
ISBN: 978-84-17219-25-3
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Derechos: © De la edición: Rosabel Roig-Vila; del texto: Las autoras y autores; de esta edición: Ediciones OCTAEDRO, S.L.
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/84990
Aparece en las colecciones:INV - THALIS - Capítulos de Libros
INV - Lexicología y Lexicografía - Capítulos de Libros
INV - ACQUA - Capítulos de Libros
Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2018-El-compromiso-academico-social-73.pdf5,96 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.