Primary school teacher’s noticing of students’ mathematical thinking in problem solving

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/35830
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Primary school teacher’s noticing of students’ mathematical thinking in problem solving
Autor/es: Fernández-Verdú, Ceneida | Llinares, Salvador | Valls González, Julia
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: Professional noticing | Proportional reasoning | Pre-service primary teacher’s learning | Classroom artifacts
Área/s de conocimiento: Didáctica de la Matemática
Fecha de publicación: ene-2013
Editor: University of Montana. Department of Mathematical Sciences
Cita bibliográfica: The Mathematics Enthusiast. 2013, 10(1-2): 441-468
Resumen: Professional noticing of students’ mathematical thinking in problem solving involves the identification of noteworthy mathematical ideas of students’ mathematical thinking and its interpretation to make decisions in the teaching of mathematics. The goal of this study is to begin to characterize pre-service primary school teachers’ noticing of students’ mathematical thinking when students solve tasks that involve proportional and non-proportional reasoning. From the analysis of how pre-service primary school teachers notice students’ mathematical thinking, we have identified an initial framework with four levels of development. This framework indicates a possible trajectory in the development of primary teachers’ professional noticing.
Patrocinador/es: The research reported here has been financed in part by Ministerio de Educación y Ciencia, Dirección General de Investigación, Spain, under Grants no. EDU2008-04583, nº EDU2011- 27288 and in part by the Universidad de Alicante (Spain) under proyecto emergente nº GRE10-10.
URI: http://hdl.handle.net/10045/35830
ISSN: 1551-3440
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Revisión científica: si
Versión del editor: http://www.math.umt.edu/TMME/
Aparece en las colecciones:INV - IFD-DM - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2013_Fernandez_etal_TME.pdf747,3 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.