La cultura juvenil i el cànon literari: una distància insalvable?

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/119484
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributorEstudis Transversals: Literatura i altres Arts en les Cultures Mediterrànieses_ES
dc.contributorRecerca de la Literatura Contemporàniaes_ES
dc.contributorExplanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT)es_ES
dc.contributor.authorFrancés-Díez, Àngels-
dc.contributor.authorCàmara Sempere, Hèctor-
dc.contributor.authorEscandell, Dari-
dc.contributor.authorEsteve Guillén, Anna-
dc.contributor.authorMaestre-Brotons, Antoni-
dc.contributor.authorMira-Navarro, Irene-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Filología Catalanaes_ES
dc.date.accessioned2021-11-16T20:44:03Z-
dc.date.available2021-11-16T20:44:03Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationFrancés-Díez, Àngels, et al. "La cultura juvenil i el cànon literari: una distància insalvable?". En: Satorre Cuerda, Rosana (coord.). Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria. Volumen 2021 = Xarxes d'investigació i innovació en docència universitària. Volum 2021. Alacant: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant, 2021. ISBN 978-84-09-29261-5, pp. 295-304es_ES
dc.identifier.isbn978-84-09-29261-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/119484-
dc.description.abstractAquest article parteix de la hipòtesi que existeix una certa distància entre els interessos literaris i culturals de l’alumnat universitari i la prescripció de lectures obligatòries en assignatures de llengua i literatura catalanes; concretament, les impartides pel professorat del Departament de Filologia Catalana en la Facultat d’Educació i la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat d’Alacant. Per tant, té l’objectiu d’esbrinar les fonts que l’alumnat utilitza per informar-se i gaudir de continguts textuals (i, especialment, per decidir quin llibre vol llegir) i, també, si amb l’aproximació pedagògica que es fa des de la docència universitària és possible salvar aquesta bretxa. La investigació es va dur a terme a través d’una enquesta que va ser atesa per 243 alumnes durant el curs acadèmic 2020-2021, i que va aportar resultats interessants: entre d’altres, que els mediadors literaris tradicionals perden pes davant les recomanacions entre parells o amistats en les xarxes socials; que els continguts textuals més consumits són les sèries en plataformes digitals, tot i que un alt percentatge es declara lector de llibres en format paper o en ebook, i que l’enfocament didàctic amb què les assignatures s’aproximen a les lectures obligatòries (pertanyents, majoritàriament, al cànon literari acadèmic) és interessant i aproxima l’alumnat a autors/es que, d’altra manera, no coneixerien.es_ES
dc.description.sponsorshipAquest article forma part del projecte «La influència de la cultura juvenil en la confecció d’un cànon literari» (codi 5225), que ha rebut finançament en el marc del Programa Xarxes I3CE de Qualitat, Innovació i Investigació en Docència Universitària 2020-2021 de l’Institut de Ciències d’Educació de la Universitat d’Alacant.es_ES
dc.languagecates_ES
dc.publisherUniversidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educaciónes_ES
dc.rights© De l’edició: Rosana Satorre Cuerda (Coord.), Asunción Menargues Marcilla, Rocío Díez Ros & Neus Pellín Buades (Eds.); del text: les autores i autors; d’aquesta edició: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacantes_ES
dc.subjectCànones_ES
dc.subjectCultura juveniles_ES
dc.subjectLectureses_ES
dc.subjectEnsenyament superiores_ES
dc.subject.otherFilología Catalanaes_ES
dc.titleLa cultura juvenil i el cànon literari: una distància insalvable?es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes_ES
dc.relation.publisherversionhttp://hdl.handle.net/10045/119228es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
Aparece en las colecciones:Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros
INV - GRLC - Treballs sobre Literatura del Jo
INV - ET - Capítols de Llibres
INV - EXPLANAT - Capítols de Llibres

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailRedes-Investigacion-Innovacion-Docencia-Universitaria-2021_26.pdf7,35 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.