INV - IFD-DM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed 1.0 RSS Feed 2.0 RSS Feed 2.0
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 72
Items
AccessPreviewIssue DateTitleAuthor(s)
Acceso abiertoGonzalez-Forte_etal_IV-Jornadas-Doctorales-Universidad-Murcia.pdf.jpg2019La influencia de los naturales en las multiplicaciones con números racionalesGonzález-Forte, Juan Manuel; Fernández-Verdú, Ceneida; Llinares, Salvador
Acceso abiertoBernabeu_etal_IV-Jornadas-Doctorales-Universidad-Murcia.pdf.jpg2019Experimento de enseñanza sobre la comprensión de las figuras geométricas dentro del enfoque Design ResearchBernabeu-Martínez, Melania; Moreno, Mar; Llinares, Salvador
Acceso abiertoproceedings-pme45-vol4-215.pdf.jpg2022Awareness of building up negative knowledge – A vignette-based study on pre-service teachers’ reactions to mistakesIvars, Pere; Kuntze, Sebastian; Krummenauer, Jens
Acceso abiertoproceedings-pme45-vol4-203.pdf.jpg2022Learning to analyse students’ problem-solving strategies with cartoon vignettesFriesen, Marita; Knox, Alyssa; Erens, Ralf, et al
Acceso abiertoproceedings-pme45-vol4-199.pdf.jpg2022Eliciting mathematical knowledge in pre-service primary school teachers: a concept cartoon on divisibilityFernández-Verdú, Ceneida; Buforn, Àngela; Ivars, Pere, et al
Acceso abiertoproceedings-pme45-vol4-188.pdf.jpg2022Factors in geometrical teaching that support children’s understanding of polygonsBernabeu-Martínez, Melania; Moreno, Mar; Llinares, Salvador
Acceso abiertoproceedings-pme45-vol4-095.pdf.jpg2022Pre-service teachers’ planning of classroom activities based on their reflection on students’ learning needs – A vignette-based studyIvars, Pere; Kuntze, Sebastian; Krummenauer, Jens
Acceso abiertoproceedings-pme45-vol4-025.pdf.jpg2022The professional activity of a prospective teacher through the documentational approach to didactics: José’s caseAráuz Chévez, Domingo Felipe; Moreno, Mar; Sánchez-Matamoros García, Gloria, et al
Acceso abiertoproceedings-pme45-vol4-020.pdf.jpg2022How primary school students perform multiplicative structure problems with natural and rational numbersZorrilla, Cristina; Fernández-Verdú, Ceneida; Cañadas, María C., et al
Acceso abiertoproceedings-pme-45-vol3-12.pdf.jpg2022“Helping learners” – Pre-service mathematics teachers’ conceptions of learning support through the lens of their situated noticing – A vignette-based studyKuntze, Sebastian; Friesen, Marita; Erens, Ralf, et al
Acceso abiertoproceedings-pme-45-vol2-40.pdf.jpg2022Towards a newer notion: noticing languages for mathematics content teachingGonzález-Forte, Juan Manuel; Planas, Núria; Fernández-Verdú, Ceneida
Acceso abiertoproceedings-pme-45-vol2-14.pdf.jpg2022The use of ratio and rate concepts by students in primary and secondary schoolCastillo, Salvador; Fernández-Verdú, Ceneida; Canavarro, Ana Paula
Acceso abiertoproceedings-pme-45-vol1-17.pdf.jpg2022Spanish research on mathematics educationBarquero, Berta; Batanero, Carmen; Blanco, Teresa F., et al
Acceso abiertoproceedings-pme-45-vol1-16.pdf.jpg2022Cartoons in mathematics education research, teacher professional development, and in the mathematics classroomKrummenauer, Jens; Kuntze, Sebastian; Friesen, Marita, et al
Acceso abiertoLLIBRE_JORNADES_MATEMATIQUES_13.pdf.jpgSep-2019Anàlisi de la comprensió en estudiants de batxillerat del concepte de límit d’una funció en un puntPons Tomàs, Joan; Valls González, Julia; Llinares, Salvador
Acceso abierto2017_Aranda_Callejo_InvestigacionEnEducacionMatematicaXXI.pdf.jpg2017Uso de applets e interacción entre iguales para favorecer la comprensión del concepto de integral definida como límiteAranda, Carmen; Callejo, Maria Luz
Acceso abierto2017_Zapatera_etal_InvestigacionEnEducacionMatematicaXXI.pdf.jpg2017Evolución de la mirada profesional: cambios en el discurso de estudiantes para maestroZapatera Llinares, Alberto; Callejo, Maria Luz; Badillo, Edelmira
Acceso abierto2017_Saorin_etal_InvestigacionEnEducacionMatematicaXXI.pdf.jpg2017Razonamiento configural y argumentación en procesos de prueba en contexto geométricoSaorín, Antonio; Torregrosa-Gironés, Germán; Quesada Vilella, Humberto
Acceso abierto2017_Sanchez-Matamoros_etal_InvestigacionEnEducacionMatematicaXXI.pdf.jpg2017Desarrollo de la competencia “mirar profesionalmente”: un estudio de casoSánchez-Matamoros García, Gloria; Moreno, Mar; Callejo, Maria Luz, et al
Acceso abierto2017_Perez-Tyteca_etal_InvestigacionEnEducacionMatematicaXXI.pdf.jpg2017Cómo progresan estudiantes para maestro en la identificación de elementos matemáticos necesarios para interpretar la comprensión de la longitud y su medida en alumnos de educación infantilPérez-Tyteca, Patricia; Callejo, Maria Luz; Moreno, Mar, et al
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 72