Towards a newer notion: noticing languages for mathematics content teaching

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/126585
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Towards a newer notion: noticing languages for mathematics content teaching
Autor/es: González-Forte, Juan Manuel | Planas, Núria | Fernández-Verdú, Ceneida
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: Mathematics education | Mathematics teaching
Fecha de publicación: 2022
Editor: PME | Universidad de Alicante
Cita bibliográfica: González-Forte, Juan Manuel; Planas, Núria; Fernández, Ceneida. “Towards a newer notion: noticing languages for mathematics content teaching”. In: Fernández, Ceneida, et al. (Eds.). Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Alicante, Spain, 18-23 of July of 2022. Alicante: PME, 2022. Vol. 2. ISBN 978-84-1302-176-8, pp. 315-322
Resumen: In this report, we revise and connect our approaches to mathematics teacher noticing and to the classroom language of the teacher for content teaching in the attempt: 1) to articulate mathematics teacher education knowledge from research on noticing and on language around a newer notion of noticing languages for content teaching; and 2) to apply the articulated knowledge to the design of content-specific materials oriented towards enhancing the development of noticing processes with primary school student teachers in mathematics teacher training programmes. We propose processes of identification, interpretation and decision on languages for content teaching aimed at reducing school learning challenges, and developmental work at the levels of specialised word names and content-related explanatory and exemplifying sentences.
Patrocinador/es: PID2020-116514GB-I00 (Spanish Government), PID2019-104964GB-100 (Spanish Government), and Group GIPEAM 2017-SGR-101 (Catalan Government).
URI: http://hdl.handle.net/10045/126585
ISBN: 978-84-1302-176-8
ISSN: 0771-100X
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © 2022 left to authors
Revisión científica: si
Versión del editor: https://web.ua.es/pme45/
Aparece en las colecciones:INV - IFD-DM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
PME 45 - Proceedings - Vol. 2

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnailproceedings-pme-45-vol2-40.pdf353,51 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.