Literatura catalana infantil: continguts, metodologia i avaluació
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/56902
Título: | Literatura catalana infantil: continguts, metodologia i avaluació |
---|---|
Autor/es: | Esteve Guillén, Anna | Baldaquí-Escandell, Josep-Maria | Francés-Díez, Àngels | Maestre-Brotons, Antoni | Vidal Lloret, Vicent | Mira-Navarro, Irene |
Grupo/s de investigación o GITE: | Estudis Transversals: Literatura i altres Arts en les Cultures Mediterrànies | Recerca de la Literatura Contemporània | Explanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT) | Literatura Catalana Medieval (LICATMED) |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana |
Palabras clave: | Literatura catalana infantil | Metodologia | Aprenentatge actiu | TIC | Narrativa audiovisual |
Área/s de conocimiento: | Filología Catalana |
Fecha de publicación: | 2016 |
Editor: | Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación |
Cita bibliográfica: | Álvarez Teruel, José Daniel; Grau Company, Salvador; Tortosa Ybáñez, María Teresa (coords.). Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación. Alicante: Universidad de Alicante, Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2016. ISBN 978-84-608-4181-4, pp. 1485-1499 |
Resumen: | En aquest article presentem els resultats de la reflexió, l’estudi i la discussió que s’ha produït sobre la metodologia docent de l’assignatura Literatura catalana infantil (17557), a partir dels nous enfocaments relacionats amb les TIC i les possibilitats que ofereix la xarxa, i de la recerca sobre altres experiències docents vinculades a l’ensenyament de la literatura, amb especial interès per l’Aprenentatge Basat en Projectes (sobre el qual hem organitzat, amb el suport de l’ICE, un curs de formació per al professorat del Departament de Filologia Catalana). La investigació sobre metodologies ha propiciat una revisió i modificació de l’avaluació de l’assignatura així com també d’alguns continguts específics, com ara la narrativa audiovisual, que s’incorporarà en forma de discussió als continguts relacionats amb el gèneres de la literatura infantil i juvenil. Al capdavall, el treball realitzat contribueix a generar un discurs propi sobre l’ensenyament de la literatura, especialment dirigit a l’educació primària i, per tant, incideix directament en la formació de l’alumnat de la Facultat d’Educació en la qual s’imparteix aquesta assignatura. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/56902 |
ISBN: | 978-84-608-4181-4 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Derechos: | © Del texto: los autores; De esta edición: Universidad de Alicante, Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2016 |
Versión del editor: | http://hdl.handle.net/10045/54450 |
Aparece en las colecciones: | INV - LICATMED - Capítols de Llibres INV - ET - Capítols de Llibres INV - GRLC - Treballs sobre Literatura del Jo INV - EXPLANAT - Capítols de Llibres Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Innovaciones-metodologicas-docencia-universitaria_98.pdf | 671,52 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.