The acquisition of transferable skills by university students: a gender approach

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/27357
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: The acquisition of transferable skills by university students: a gender approach
Autor/es: De-Juan-Vigaray, María D. | González Gascón, Elena | López García, Juan José | Vallés Amores, María Luisa | Martínez Mora, Carmen | Carmona-Martínez, Julio | Peris, Josep E. | Subiza, Begoña | Hernández Ricarte, Victoria | Cuevas Casaña, Joaquim
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación+Docencia+innovación: plus (Idoi:plus) | COSOCO (Comunicación y Sociedad del Conocimiento) | Discapacidad y Familia | Economía del Turismo, Recursos Naturales y Nuevas Tecnologías (INNATUR) | Métodos Cuantitativos para la Economía | Tradicions Teatrals i Dramatúrgies Contemporànies
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Marketing | Universidad Miguel Hernández. Facultad de Ciencias Sociales y Jurídicas | Universidad de Alicante. Departamento de Economía Financiera y Contabilidad | Universidad de Alicante. Departamento de Derecho Civil | Universidad de Alicante. Departamento de Análisis Económico Aplicado | Universidad de Alicante. Departamento de Métodos Cuantitativos y Teoría Económica | IES La Torreta de Elche. Departamento de Formación y Orientación Laboral | Universidad de Valencia. Departamento de Análisis Económico
Palabras clave: Transferable skills | Gender | Learning | Independent study | Hours of learning | Students' effort
Área/s de conocimiento: Comercialización e Investigación de Mercados | Economía Financiera y Contabilidad | Derecho Civil | Economía Aplicada | Fundamentos del Análisis Económico | Historia e Instituciones Económicas
Fecha de publicación: 2012
Editor: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Cita bibliográfica: DE JUAN-VIGARAY, M.D., et al. "The acquisition of transferable skills by university students: a gender approach". En: Proceedings of EDULEARN12 Conference [Recurso electrónico] : 4th International Conference on Education and New Learning Technologies : Barcelona, 2-4 July 2012. Valencia : IATED, 2012. ISBN 978-84-695-3491-5, pp. 191-198
Serie/Informe nº: COM | Ce_0002_12
Resumen: The development of certain skills such as independent learning, oral and written communication, or teamwork, as a result of taking certain modules, is a relevant aspect when it comes to the integration of the students into the labour market, as it is acknowledged in the Bologna Declaration. The present study examines if the sex of the student implies significant differences with respect to the development of those skills, and additionally, if there are differences in the effort, measured in terms of hours of independent learning devoted to each module. Results are based on a survey carried out among students of 13 modules included in several social sciences study programmes offered by the University of Alicante, the University of Valencia, and the University Miguel Hernández of Elche. Regarding the development of skills, there are no differences between males and females in all the modules, as the homogeneity test performed suggests. However, effort is significantly higher among female students.
URI: http://hdl.handle.net/10045/27357
ISBN: 978-84-695-3491-5
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Revisión científica: si
Aparece en las colecciones:INV - Idoi: plus - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - MIF - Comunicacions en Congressos, Conferències, etc.
INV - COSOCO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - Finanzas de Mercado y Econometría Financiera - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - INNATUR - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - GIDF - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - DMCTE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailACQUISITION_OF_TRANSFERABLE_SKILLS.pdf194,97 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.