La ludificació com a eina clau de millora del rendiment acadèmic en l’assignatura Psicologia Evolutiva per a Treball Social
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/110756
Título: | La ludificació com a eina clau de millora del rendiment acadèmic en l’assignatura Psicologia Evolutiva per a Treball Social |
---|---|
Autor/es: | Navarro Soria, Ignasi | Heliz Llopis, Jorge | González Gómez, Carlota | Fernández-Carrasco, Francisco | Niñoles, Yolanda |
Grupo/s de investigación o GITE: | Grupo de Investigación en Psicología Evolutiva y Criminología (GIPEC) | Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU) | Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria - Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación/Educación Inclusiva (GIDU-EDUTIC/IN) | Grupo de Investigación Integral en el Neurodesarrollo Típico y Atípico (GINTA) |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica |
Palabras clave: | Psicologia evolutiva | Treball social | Procés d’ensenyament-aprenentatge | Estratègia pedagògica | Didàctica |
Área/s de conocimiento: | Psicología Evolutiva y de la Educación |
Fecha de publicación: | 2020 |
Editor: | Universitat d’Alacant. Institut de Ciències de l’Educació |
Cita bibliográfica: | Navarro Soria, Ignasi, et al. "La ludificació com a eina clau de millora del rendiment acadèmic en l’assignatura Psicologia Evolutiva per a Treball Social". En: Roig-Vila, Rosabel (coord.). Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària. Convocatòria 2019-20 = Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2019-20. Alacant: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant, 2020. ISBN 978-84-09-24478-2, pp. 71-78 |
Resumen: | L’equip docent de l’assignatura Psicologia Evolutiva per a Treball Social, ha portat a terme la implementació d’un seguit d’activitats, que han permès el viratge des d’una disciplina eminentment teòrica, desvinculada de l’àmbit de desenvolupament professional dels discents, a una assignatura amb una perspectiva aplicada, més propera a l’àmbit d’intervenció de futur egressat en Treball Social i que, desperta en l’alumnat una major motivació pels continguts presentats. Per a això s’ha desenvolupat tot un repertori d’estratègies didàctiques que ens permeten ludificar les sessions, conferint un major dinamisme al que s’ha treballat a classe. L’estratègia seguida en la part teòrica de l’assignatura ha consistit en emprar qüestionaris mitjançant la plataforma Kahoot, s’han emprat entrevistes a professionals de l’àmbit de la intervenció psicosocial, visionat crític de documentals de l’àmbit psicosocial i s’han resolt supòsits pràctics mitjançant la implementació de constructes teòrics. Finalment, a la part pràctica, es creen equips d’intervenció psicosocial, s’ha proposat el cas d’un individu al què han vist créixer, passant per diferents etapes evolutives i presentant diferents dificultats en el seu desenvolupament, tot això implementant rols professionals i de la seva execució s’obté una avaluació formativa. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/110756 |
ISBN: | 978-84-09-24478-2 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Derechos: | © De l’edició: Rosabel Roig-Vila, Jordi M. Antolí Martínez, Rocío Díez Ros & Neus Pellín Buades; del text: les autores i autors; d’aquesta edició: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant |
Versión del editor: | http://hdl.handle.net/10045/110633 |
Aparece en las colecciones: | INV - GIDU-EDUTIC/IN - Capítulos de Libros INV - GINTA - Capítulos de Libros INV - GIPEC - Capítulos de Libros INV - SOCEDU - Capítulos de Libros Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Memories-Xarxes-I3CE-2019-20_10.pdf | 919,19 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.