The use of conceptual maps in solving Physics problems

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/95252
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: The use of conceptual maps in solving Physics problems
Autor/es: Suárez Rodríguez, Carmen del Pilar | Vidales, Sarahi | Arribas Garde, Enrique | Escobar García, Isabel | Ramírez Vázquez, Raquel | González Rubio, Jesús | Beléndez, Augusto
Grupo/s de investigación o GITE: Holografía y Procesado Óptico | GITE - Física, Óptica y Telecomunicaciones
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Física Aplicada | Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Física Aplicada a las Ciencias y las Tecnologías | Universidad Autonoma San Luis Potosí (México)
Palabras clave: Conceptual maps | Problem-solving | Physics education | Taxonomy or Introductory Physics Problems (TIPP)
Área/s de conocimiento: Física Aplicada
Fecha de creación: 5-feb-2018
Fecha de publicación: 5-mar-2018
Editor: IATED
Cita bibliográfica: SUÁREZ RODRÍGUEZ, Carmen Pilar et al. “The use of conceptual maps in solving Physics problems”. En: INTED2018 proceedings [Recurso electrónico]: International Technology, Education and Development Conference, Valencia (Spain), March 5th-7th, 2018. Valencia: IATED, 2018. ISBN 978-84-697-9480-7, pp. 7308-7311
Resumen: The conceptual maps allow representing graphically the existing relationships between ideas, associations, and hierarchies. They have been used in recent years in learning all areas of knowledge and educational levels in academic and non-academic environments. Due to the fact that they facilitate reading, they favor memorization and metacognition; they also describe the aspects that compose a whole. In Physics’ learning, they have been used to identify previous knowledge, to evaluate the acquired learning, to summarize texts, but its use has been little exploited in the accompaniment to the solution of Physics problem. This work presents an educational strategy that allows guiding the student during the realization of problems through the use of conceptual maps and infographics, which can be applied in university students and other educational levels, using as a reference the Taxonomy of Introductory Physics Problems (TIPP).
URI: http://hdl.handle.net/10045/95252
ISBN: 978-84-697-9480-7
ISSN: 2340-1079
DOI: 10.21125/inted.2018.1718
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © IATED
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.21125/inted.2018.1718
Aparece en las colecciones:GITE - FOT - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - GHPO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailINTED2018_Valencia_pp7308-7311_2018.pdf7,22 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.