La paratextualitat: caracterització i funcions interpretatives aplicades a l’estudi de la col·lecció «Micalet Teatre» de l’editorial Bromera

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/91171
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: La paratextualitat: caracterització i funcions interpretatives aplicades a l’estudi de la col·lecció «Micalet Teatre» de l’editorial Bromera
Autor/es: Aleixandre Lluch, Vicent
Palabras clave: Teatre infantil | Teatre adolescents | Anàlisi de paratextos | Micalet Teatre | Editorial Bromera | Children Plays | Teenagers Plays | Paratext Analysis | Bromera Publishing House
Área/s de conocimiento: Filología Catalana
Fecha de publicación: 2018
Editor: Universitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalana
Cita bibliográfica: Ítaca. Revista de Filologia. 2017-2018, 8-9: 275-297. doi:10.14198/ITACA2017-2018.8-9.14
Resumen: L’embolcall amb el qual se’ns presenta un producte sempre influeix a l’hora de fer-ne la tria. Així doncs, és important la imatge oferida ja que contribueix a la creació d’un seguit d’expectatives en el receptor. En aquest sentit, l’anàlisi dels elements paratextuals juga, al nostre parer, un paper clau, perquè suposa una primera aproximació al text i, a més a més, en genera uns trets identificadors que funcionen com a element cohesionador dels productes d’una mateixa línia editorial. Amb el present treball, ens marquem com a objectiu elaborar una caracterització bàsica de la col·lecció «Micalet Teatre» de l’editorial Bromera. Partint del model d’anàlisi epistemològic proposat per l’especialista Gemma Lluch, tractarem d’esbossar les línies mestres d’un dels segells capdavanters en la difusió del teatre per a infants i adolescents. | The wrapping in which we are presented a product always influences us in choosing it. Therefore, the image it offers is important because it contributes to the creation of a series of expectations in the receiver. In this sense, the analysis of paratextual elements plays, in our opinion, a key role, because it involves the first approximation to the text and, moreover, it generates identifying features which work as a cohesive element for the products of a particular publishing line. Our aim in the present work is to elaborate a basic characterization of the collection «Micalet Teatre», of Bromera Publishing House. Starting from the model of epistemological analysis put forward by Gemma Lluch, we will try to outline the guidelines of one of the leading seals regarding diffusion of Plays for Children and Teenagers.
URI: https://doi.org/10.14198/ITACA2017-2018.8-9.14 | http://hdl.handle.net/10045/91171
ISSN: 2172-5500
DOI: 10.14198/ITACA2017-2018.8-9.14
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Llicència Creative Commons Reconeixement 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: https://itaca.ua.es/
Aparece en las colecciones:Ítaca. Revista de Filologia - 2017-2018, Núm. 8-9

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailITACA_08-09_14.pdf642 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.