Advertising Texts – A Globalised Genre: A Case Study of Translation Norms

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/45546
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Advertising Texts – A Globalised Genre: A Case Study of Translation Norms
Autors: Montes, Antonia
Grups d'investigació o GITE: Memoria e Identidades Literarias y Culturales (Midel) | TRALICOVA (Traducciones de Literatura Contemporánea Valenciana)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Traducción e Interpretación
Paraules clau: Advertising texts | Translation norms
Àrees de coneixement: Traducción e Interpretación
Data de publicació: 2008
Editor: Cambridge Scholars Publishing
Citació bibliogràfica: New Trends in Translation and Cultural Identity / Micaela Muñoz-Calvo, Carmen Buesa-Gómez and M. Ángeles Ruiz-Moneva (Eds.). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2008. ISBN 978-1-8471-8653-9, pp. 325-336
Resum: Globalisation has brought with it certain consumption models shared by different consumer groups in a variety of countries, as predicted by T. Levitt (1983) in his theory of the homogeneity of the markets. Advertising presents in a semiotic fashion (combining the verbal and visual mode), the sociological and cultural values of a society in a certain period of time. It also contributes effectively to the emergence of a global consumer culture, where “the majority of consumers avidly desire, and therefore try to acquire and display, goods and services that are valued for non-utilitarian reasons such as status seeking, envy provocation and novelty seeking” (Usunier 2000: 145). By means of advertising campaigns with an international projection based on global brands, as for example CocaCola, McDonald or Disney, the three major world brands (Kochan 1996: xvi), universal values are capable of transmitting certain life styles in a culture dominated by an American macro-culture and the English language as the lingua franca of international communication.
URI: http://hdl.handle.net/10045/45546
ISBN: 978-1-8471-8653-9
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/bookPart
Drets: © 2008 Cambridge Scholars Publishing
Revisió científica: si
Versió de l'editor: http://www.cambridgescholars.com/new-trends-in-translation-and-cultural-identity-20
Apareix a la col·lecció: INV - Midel - Capítulos de Libros
INV - TRALICOVA - Capítulos de Libros
INV - TRADECO - Artículos de Revistas
Institucional - IUIEG - Publicaciones

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2008_Montes_New-Trends-in-Translation-and-Cultural-Identity.pdfAcceso restringido203,35 kBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.