De la implementació teòrica del model a la comprensió pràctica de la realitat docent
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10045/44219
Title: | De la implementació teòrica del model a la comprensió pràctica de la realitat docent |
---|---|
Authors: | Moncho Pellicer, Alfredo | Peiró i Gregòri, Salvador |
Research Group/s: | Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU) |
Center, Department or Service: | Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica | Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas |
Keywords: | Teoria | Model | Valoració | Metodologia docent |
Knowledge Area: | Didáctica y Organización Escolar | Teoría e Historia de la Educación |
Issue Date: | 2013 |
Editors: | Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación |
Citation: | XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: Retos de futuro en la enseñanza superior: docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica = XI Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. Reptes de futur en l'ensenyament superior: docència i investigació per a aconseguir l'excel·lència acadèmica / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2013. ISBN 978-84-695-8104-9, pp. 2227-2237 |
Abstract: | Quan intentem explicar la realitat educativa de fets o esdeveniments de la pràctica docent, des d'una perspectiva educanda merament teòrica, parcel·lem equivocadament el fet fonamental a través de caires impropis d'un estudi global que ens permeta al mateix temps, fonamentar i relacionar en la seua totalitat, les bases teòriques amb la comprensió educativa de la pràctica succeïda. És per això que devem buscar la realitat de la mencionada pràctica docent referenciada, a través de la racionalitat i la discussió crítica entre les parts, és a dir, entre el model educatiu proposat pel docent i la vivència pràctica en el si de la institució educativa y dintre de la realitat quotidiana del discent. Trobem per tant útil i necessària per a la plena comprensió de la realitat dels fets pedagògics educatius que se succeïxen en els diferents nivells educacionals no universitaris dels Centres Educatius, Col·legis d'Educació Infantil i Primària i Instituts d'Educació Secundària Obligatòria (CEIP-IES), l'aplicació de qüestionaris i entrevistes que acosten de manera palpable i vivencial, la possibilitat d'una anàlisi de la teoria estudiada amb la realitat del sistema. La conseqüència d'eixa integració ens permet interpretar que es fa patent, entre els discents, una major comprensió dels fets estudiats i les experiències educacionals viscudes. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/44219 |
ISBN: | 978-84-695-8104-9 |
Language: | cat |
Tipe: | info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
Publisher version: | http://hdl.handle.net/10045/31305 |
Appears in Collections: | Docencia - Redes ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. INV - GIDU - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2013-XI-Jornadas-Redes-170.pdf | 664,52 kB | Adobe PDF | Open Preview | |
Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.