Teaching professional development at university: a perspective from leadership

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/26419
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Teaching professional development at university: a perspective from leadership
Autor/es: Carrasco Embuena, Vicente | Hernández-Amorós, María J.
Grupo/s de investigación o GITE: Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas
Palabras clave: Higher education | Academic leadership | Teaching professional development
Área/s de conocimiento: Didáctica y Organización Escolar
Fecha de publicación: 2013
Editor: Universidad de Alicante. Facultad de Educación
Cita bibliográfica: CARRASCO EMBUENA, Vicente; HERNÁNDEZ AMORÓS, María José. “Teaching professional development at university: a perspective from leadership”. Educational Research eJournal [en línea]. Vol. 2, No. 1 (2013). ISSN 2254-0385, pp. 38-53. http://www.erej.ua.es/rdd/article/view/50 [Fecha de consulta: 18-1-2013]
Resumen: This paper shows the results from a study on a teaching professional development project which has involved many teachers at the University of Alicante (Spain). The project main objective is to promote a change in the teaching professional culture. The findings indicate that it has been widely disseminated within the University and has succeeded in transforming the teachers’ attitudes. The results allow to describe the characteristic features of the kind of leadership in the project and to know the perception that team coordinators have about the achievements made, especially its contribution to a professional improvement for teachers.
URI: http://hdl.handle.net/10045/26419
ISSN: 2254-0385
DOI: 10.5838/erej.2013.21.04
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento 3.0
Revisión científica: si
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.5838/erej.2013.21.04
Aparece en las colecciones:Educational Research eJournal - 2013, Vol. 2, No. 1
INV - GIDU - Artículos de Revistas
INV - GICEDA - Artículos de Revistas
INV - GIDU-EDUTIC/IN - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailEREJ_02_01_04.pdf427,31 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons