Development of prospective mathematics teachers’ professional noticing in a specific domain: proportional reasoning

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/20322
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Development of prospective mathematics teachers’ professional noticing in a specific domain: proportional reasoning
Autor/es: Fernández-Verdú, Ceneida | Llinares, Salvador | Valls González, Julia
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: Proportional reasoning | Professional noticing
Área/s de conocimiento: Didáctica de la Matemática
Fecha de publicación: 2011
Editor: Middle East Technical University
Cita bibliográfica: FERNÁNDEZ, Ceneida; LLINARES, Salvador; VALLS, Julia. “Development of prospective mathematics teachers’ professional noticing in a specific domain: proportional reasoning”. En: Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education : developing mathematical thinking / Editor: Behiye Ubuz. Ankara, Turkey : Middle East Technical University, 2011. Vol. 2. ISBN 978-975-429-262-6, pp. 329-336
Resumen: The aim of this research is to identify aspects that support the development of prospective mathematics teachers’ professional noticing in a b-learning context. The study presented here investigates the extent to which prospective secondary mathematics teachers attend and interpret secondary school students’ proportional reasoning and decide how to respond. Results show that interactions in an on-line discussion improve prospective mathematics teachers’ ability to identify and interpret important aspects of secondary school students’ mathematical thinking.
Patrocinador/es: The research reported here has been financed in part by Ministerio de Educación y Ciencia, Dirección General de Investigación, Spain, under Grant no. EDU2008-04583.
URI: http://hdl.handle.net/10045/20322
ISBN: 978-975-429-262-6
ISSN: 0771-100X
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Revisión científica: si
Aparece en las colecciones:INV - IFD-DM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailPME35Fernandez,Llinares,Valls.pdf601,51 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.