Evolution and assessment of the academic results of the students of business studies after the implementation of module guides: a longitudinal study

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/18180
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributorInvestigación+Docencia+innovación: plus (Idoi:plus)en
dc.contributorCOSOCO (Comunicación y Sociedad del Conocimiento)en
dc.contributorMétodos Cuantitativos para la Economíaen
dc.contributorDiscapacidad y Familiaen
dc.contributorInternacionalización de la Empresa y Comercio Exterioren
dc.contributorTradicions Teatrals i Dramatúrgies Contemporàniesen
dc.contributor.authorDe-Juan-Vigaray, María D.-
dc.contributor.authorPeris, Josep E.-
dc.contributor.authorPosadas García, José Adolfo-
dc.contributor.authorLópez García, Juan José-
dc.contributor.authorVallés Amores, María Luisa-
dc.contributor.authorMartínez Mora, Carmen-
dc.contributor.authorCuevas Casaña, Joaquim-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Marketingen
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Fundamentos del Análisis Económicoen
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Organización de Empresasen
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Derecho Civilen
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Análisis Económico Aplicadoen
dc.contributor.otherUniversidad de Valencia. Departamento de Análisis Económicoen
dc.date.accessioned2011-07-20T10:45:31Z-
dc.date.available2011-07-20T10:45:31Z-
dc.date.created2011-
dc.date.issued2011-07-
dc.identifier.citationJUAN VIGARAY, María Dolores de, et al. "Evolution and assessment of the academic results of the students of business studies after the implementation of module guides: a longitudinal study". En: EDULEARN11 proceedings [Recurso electrónico] : July 4-6, 2011, Barcelona. Valencia : IATED, 2011. ISBN 978-84-615-0441-1, pp. 197-205en
dc.identifier.isbn978-84-615-0441-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/18180-
dc.description.abstractThis paper analyses the results of the progressive implementation (between 2007 and 2010) of the methodological principles of the Bologna Declaration through a teaching network made up of several modules representative of the programme in Business Studies of the University of Alicante. We put forward an evaluation of the work of this network with regard to the new institutional context of higher education, and the methodological changes in teaching brought about by the Bologna Process. We perform a statistical analysis of the results obtained in each module that enables us to assess the use of the Module Guides as basic tool for the students to study and learn, as well as the results of the guides’ implementation. The homogeneity test carried out shows that, in general, there are few significant differences between the modules analysed over time, but also shows that in some modules there has been a relevant change in the students’ marks from one academic year to the next. As pointed out in previous research and in the literature, the general results must take into account the singularity of each module, and also independent variables like the number of students taking the module.en
dc.description.sponsorshipThe International Association for Technology, Education and Development (IATED).en
dc.languageengen
dc.publisherInternational Association of Technology, Education and Development (IATED)en
dc.relation.ispartofseriesCOMen
dc.relation.ispartofseriesCe_0001_11en
dc.subjectModule guideen
dc.subjectAssessmenten
dc.subjectTeaching methodsen
dc.subjectBusiness studiesen
dc.subject.otherComercialización e Investigación de Mercadosen
dc.subject.otherFundamentos del Análisis Económicoen
dc.subject.otherOrganización de Empresasen
dc.subject.otherDerecho Civilen
dc.subject.otherEconomía Aplicadaen
dc.subject.otherHistoria e Instituciones Económicasen
dc.titleEvolution and assessment of the academic results of the students of business studies after the implementation of module guides: a longitudinal studyen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten
dc.peerreviewedsien
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
Aparece en las colecciones:INV - Idoi: plus - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - COSOCO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - MIF - Comunicacions en Congressos, Conferències, etc.
INV - GIDF - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - DMCTE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - INNATUR - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailEVOLUTION AND ASSESSMENT OF THE ACADEMIC RESULTS.pdf266,38 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.