The colour of rhetoric in the contemporary agora

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/13825
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: The colour of rhetoric in the contemporary agora
Autors: Waddell, Neal | McKenna, Bernard
Paraules clau: Rhetoric | Persuasion | Contemporary political discourse | Media interviews
Àrees de coneixement: Filología Inglesa
Data de publicació: de novembre-2009
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Citació bibliogràfica: WADDELL, Neal; MCKENNA, Bernard. “The colour of rhetoric in the contemporary agora”. Revista Alicantina de Estudios Ingleses. No. 22 (Nov. 2009). ISSN 0214-4808, pp. 271-291
Resum: Rhetoric has three colours: white, black, and grey. White rhetoric is the Grecian Agoric ideal and black rhetoric is its mockery in the form of cheap point-scoring and open deceitfulness. Both are commonly used and obvious. A third, grey, rhetoric, however, is the most pervasive and devious kind of rhetoric in contemporary political discourse, which has developed in response to changing patterns of journalistic inquisition in the 24/7 news and public affairs era. This paper describes the three types of rhetoric, and argues that the Fourth Estate has an important democratic role in counteracting black and grey rhetoric.
URI: http://hdl.handle.net/10045/13825 | http://dx.doi.org/10.14198/raei.2009.22.16
ISSN: 0214-4808
DOI: 10.14198/raei.2009.22.16
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Revisió científica: si
Apareix a la col·lecció: Revista Alicantina de Estudios Ingleses - 2009, No. 22

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
ThumbnailRAEI_22_16.pdf192,15 kBAdobe PDFObrir Vista prèvia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.