A model for assessing the active presence of institutions on social media: application to universities worldwide

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/132604
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: A model for assessing the active presence of institutions on social media: application to universities worldwide
Autor/es: Capriotti, Paul | Oliveira, Andrea | Carretón-Ballester, Carmen
Grupo/s de investigación o GITE: Relaciones Públicas, Responsabilidad Social y Comunicación con Públicos Especializados y Las Minorías
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Comunicación y Psicología Social
Palabras clave: Universities | Institutional communication | Active presence | Digital communication | Social media
Fecha de publicación: 24-feb-2023
Editor: Routledge
Cita bibliográfica: Journal of Marketing for Higher Education. 2023. https://doi.org/10.1080/08841241.2023.2166188
Resumen: Today, being actively present on social networks promotes visibility in the digital environment. Active Presence requires choosing the platforms that best suit the communication needs of the audiences, developing a frequent activity (Activity) and disseminating a certain type of publications (Presence). This study defines and evaluates the level of the main dimensions of Active Presence in social networks (Facebook, Twitter and LinkedIn) of 70 universities (Europe, the United States and Latin America). The results show an adequate frequency of publications with mainly own content, although with considerable differences between institutions, regions and platforms. Regarding activity, Facebook is above the daily average and among regions Latin America stands out over the United States and with greater distance over Europe. Regarding the type of presence, universities tend to use their own content on Facebook and LinkedIn, while on Twitter there is a combination of own, hybrid and shared content.
Patrocinador/es: This article is part of the competitive R&D&I project on ‘La Comunicación Institucional Digital 2.0 de las Universidades’ (PID2019-106053GB-I00), funded by the Spanish Ministry of Science and Innovation.
URI: http://hdl.handle.net/10045/132604
ISSN: 0884-1241 (Print) | 1540-7144 (Online)
DOI: 10.1080/08841241.2023.2166188
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2023 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1080/08841241.2023.2166188
Aparece en las colecciones:INV - RPRSS - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailCapriotti_etal_2023_JMarketingHighEdu_final.pdfVersión final (acceso restringido)2,49 MBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.