Training Course On Emotional Intelligence: The Experience of Emotional Intelligence in a Secondary Education Project
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/92492
Título: | Training Course On Emotional Intelligence: The Experience of Emotional Intelligence in a Secondary Education Project |
---|---|
Título alternativo: | Curso de Inteligencia Emocional: la experiencia de la Inteligencia emocional en un proyecto de educación secundaria |
Autor/es: | Pozo-Rico, Teresa | Sánchez Sánchez, Bárbara | Castejón, Juan Luis | Gilar-Corbi, Raquel |
Grupo/s de investigación o GITE: | Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU) | Habilidades, Competencias e Instrucción |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica |
Palabras clave: | Emotional Intelligence | Secondary education | Emotional training | Innovation in learning |
Área/s de conocimiento: | Psicología Evolutiva y de la Educación |
Fecha de publicación: | 27-dic-2018 |
Editor: | Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte de Melilla |
Cita bibliográfica: | Publicaciones. 2018, 48(2): 235-255. doi:10.30827/publicaciones.v48i2.8342 |
Resumen: | The present work analyzes the effectiveness of a program to develop emotional intelligence in secondary education. The Training Course on Emotional Intelligence (TCEI) offers the opportunity for secondary students to develop their emotional intelligence cooperatively applying their new knowledge to solve real-world problems. A total of 158 secondary education students participated in this educational experience. A combination of both in-person classes and online classes was used in this program in a virtual campus according to the flipped classroom methodology. The TCEI prepares students to think critically and analytically, to learn about one’s own feelings and other people’s emotions, and to find and use appropriate emotional learning resources. The results indicate that improvement in emotional intelligence is possible using our program. The implications of these results for incorporating emotional competencies into secondary education curriculum are discussed. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/92492 |
ISSN: | 1577-4147 | 2530-9269 (Internet) |
DOI: | 10.30827/publicaciones.v48i2.8342 |
Idioma: | eng |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Derechos: | Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 |
Revisión científica: | si |
Versión del editor: | https://doi.org/10.30827/publicaciones.v48i2.8342 |
Aparece en las colecciones: | INV - Habilidades, Competencias e Instrucción - Artículos de Revistas INV - SOCEDU - Artículos de Revistas |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
2018_Pozo-Rico_etal_Publicaciones.pdf | 344,31 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons