Training Course On Emotional Intelligence: The Experience of Emotional Intelligence in a Secondary Education Project

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/92492
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Training Course On Emotional Intelligence: The Experience of Emotional Intelligence in a Secondary Education Project
Título alternativo: Curso de Inteligencia Emocional: la experiencia de la Inteligencia emocional en un proyecto de educación secundaria
Autor/es: Pozo-Rico, Teresa | Sánchez Sánchez, Bárbara | Castejón, Juan Luis | Gilar-Corbi, Raquel
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU) | Habilidades, Competencias e Instrucción
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Palabras clave: Emotional Intelligence | Secondary education | Emotional training | Innovation in learning
Área/s de conocimiento: Psicología Evolutiva y de la Educación
Fecha de publicación: 27-dic-2018
Editor: Universidad de Granada. Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte de Melilla
Cita bibliográfica: Publicaciones. 2018, 48(2): 235-255. doi:10.30827/publicaciones.v48i2.8342
Resumen: The present work analyzes the effectiveness of a program to develop emotional intelligence in secondary education. The Training Course on Emotional Intelligence (TCEI) offers the opportunity for secondary students to develop their emotional intelligence cooperatively applying their new knowledge to solve real-world problems. A total of 158 secondary education students participated in this educational experience. A combination of both in-person classes and online classes was used in this program in a virtual campus according to the flipped classroom methodology. The TCEI prepares students to think critically and analytically, to learn about one’s own feelings and other people’s emotions, and to find and use appropriate emotional learning resources. The results indicate that improvement in emotional intelligence is possible using our program. The implications of these results for incorporating emotional competencies into secondary education curriculum are discussed.
URI: http://hdl.handle.net/10045/92492
ISSN: 1577-4147 | 2530-9269 (Internet)
DOI: 10.30827/publicaciones.v48i2.8342
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.30827/publicaciones.v48i2.8342
Aparece en las colecciones:INV - Habilidades, Competencias e Instrucción - Artículos de Revistas
INV - SOCEDU - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2018_Pozo-Rico_etal_Publicaciones.pdf344,31 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons