Ús de dispositius quotidians per a la determinació de la velocitat del so en l’aire

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10045/89649
Full metadata record
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorInteracción de Partículas Cargadas con la Materiaes_ES
dc.contributor.authorVera Gomis, Pablo de-
dc.contributor.authorMuñoz-Mármol, Rafael-
dc.contributor.authorGarcia-Abril, Marina-
dc.contributor.authorÁvila Freire, Ángel-
dc.contributor.authorEsteve Guilabert, Vicente-
dc.contributor.authorBalbuena Valenzuela, Juan Pablo-
dc.contributor.authorGarcés Vernier, Inti-
dc.contributor.authorDednam, Wynand-
dc.contributor.authorAbril, Isabel-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Física Aplicadaes_ES
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Instituto Universitario de Materialeses_ES
dc.date.accessioned2019-03-14T13:58:57Z-
dc.date.available2019-03-14T13:58:57Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationVera, Pablo de, et al. "Ús de dispositius quotidians per a la determinació de la velocitat del so en l’aire". En: Roig-Vila, Rosabel (coord.). Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2017-18 = Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària. Convocatòria 2017-18. Alicante: Universidad de Alicante, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2018. ISBN 978-84-09-07041-1, pp. 1503-1522es_ES
dc.identifier.isbn978-84-09-07041-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/89649-
dc.description.abstractL’aprenentatge dels conceptes físics per part de l’alumnat es pot assolir d’una manera més significativa si les classes teòriques s’acompanyen d’experiències que permeten il·lustrar-lo de forma pràctica. En aquest treball, s’hi proposa un experiment per a mesurar la velocitat del so en l’aire, on s’utilitza el concepte d’ones estacionàries en un tub semitancat. Consisteix en la generació i l’emissió d’ones sonores d’una determinada freqüència a la part oberta del tub, mitjançant un telèfon mòbil, i mesurar la intensitat del so de l’ona sonora reflectida amb un altre telèfon mòbil. El senyal acústic, en rebotar al fons del tub, produeix una ona estacionària només per a determinades llargàries del tub. En aquesta situació hi ha una relació entre la freqüència de ressonància de l’ona sonora incident, la longitud del tub i la velocitat de propagació del so en l’aire. I si determinem experimentalment la longitud del tub i la freqüència de ressonància és possible obtenir la velocitat del so en l’aire.es_ES
dc.languagecates_ES
dc.publisherUniversidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educaciónes_ES
dc.rights© De la edición: Rosabel Roig-Vila, Jordi M. Antolí Martínez, Asunción Lledó Carreres & Neus Pellín Buades; del texto: las autoras y autores; de esta edición: Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) de la Universidad de Alicantees_ES
dc.subjectOna estacionàriaes_ES
dc.subjectRessonànciaes_ES
dc.subjectVelocitat del soes_ES
dc.subjectExperiment de físicaes_ES
dc.subject.otherFísica Aplicadaes_ES
dc.subject.otherFísica de la Materia Condensadaes_ES
dc.titleÚs de dispositius quotidians per a la determinació de la velocitat del so en l’airees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes_ES
dc.relation.publisherversionhttp://hdl.handle.net/10045/85067es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
Appears in Collections:Docencia - ICE - Capítulos de Libros
INV - IPCM - Capítulos de Libros

Files in This Item:
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThumbnailMemories-Xarxes-I3CE-2017-18-102.pdf1,83 MBAdobe PDFOpen Preview


Items in RUA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.