Ensenyar valencià com a L2 en l'aula d'Educació Infantil: reformulació metodològica, replantejament didàctic i revisió de continguts

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/60228
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributorEstudis Transversals: Literatura i altres Arts en les Cultures Mediterrànieses_ES
dc.contributorRecerca de la Literatura Contemporàniaes_ES
dc.contributorExplanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT)es_ES
dc.contributor.authorEscandell, Dari-
dc.contributor.authorArronis Llopis, Carme-
dc.contributor.authorBrotons Rico, Vicent-
dc.contributor.authorMarcillas Piquer, Isabel-
dc.contributor.authorNavarro Garcia, Maria Jesús-
dc.contributor.authorValls Pérez, M. Rosa-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Filología Catalanaes_ES
dc.date.accessioned2016-11-24T11:22:57Z-
dc.date.available2016-11-24T11:22:57Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationRoig-Vila, Rosabel; Blasco Mira, Josefa Eugenia; Lledó Carreres, Asunción; Pellín Buades, Neus (eds.). Investigación e Innovación Educativa en Docencia Universitaria. Retos, Propuestas y Acciones. Alicante: Universidad de Alicante, Vicerrectorado de Calidad e Innovación Educativa, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2016. ISBN 978-84-617-5129-7, pp. 880-897es_ES
dc.identifier.isbn978-84-617-5129-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/60228-
dc.description.abstractL’article resumeix de forma succinta la revisió densa de l’assignatura “Habilitats comunicatives i lectoescriptura en català” a càrrec de l’equip docent responsable, al cap d’un lustre de bagatge. D’ençà l’entrada en vigor del Pla d’Estudis 2010 del grau de Mestre d’Educació Infantil de la Universitat d’Alacant, aquesta ha estat l’única matèria de formació bàsica de la titulació que integra continguts de didàctica de la llengua oral i escrita circumscrits a l’etapa infantil, amb un procediment metodològic orientat sobretot a l’ensenyament-aprenentatge del valencià com a segona llengua; això és, com a llengua vehicular escolar no familiar (L2). L’actuació, escomesa dins el marc del programa Xarxes d’Investigació en Docència Universitària 2015-2016, ha comportat una reformulació metodològica, un replantejament didàctic i una revisió de continguts ajustada als darrers canvis adoptats pel sistema educatiu en matèria de plurilingüisme. Esqueia l’actualització profunda del temari i de la metodologia docent; la fixació de nous criteris unificats i coherents per al sistema d’avaluació no presencial; i la millora de les pràctiques, amb una proposta definida de bifurcació dels grups de treball. La conversió dels materials i del temari a format Prezi com a recurs didàctic n’ha vertebrat el conjunt de l’actuació.es_ES
dc.languagecates_ES
dc.publisherUniversidad de Alicante. Vicerrectorado de Calidad e Innovación Educativaes_ES
dc.publisherUniversidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educaciónes_ES
dc.rights© Del texto: los autores; De esta edición: Universidad de Alicante, Vicerrectorado de Calidad e Innovación Educativa, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) (2016)es_ES
dc.subjectValenciàes_ES
dc.subjectDidàcticaes_ES
dc.subjectLectoescripturaes_ES
dc.subjectEducació infantiles_ES
dc.subjectPrezies_ES
dc.subject.otherFilología Catalanaes_ES
dc.titleEnsenyar valencià com a L2 en l'aula d'Educació Infantil: reformulació metodològica, replantejament didàctic i revisió de contingutses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes_ES
dc.relation.publisherversionhttp://hdl.handle.net/10045/59668es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
Aparece en las colecciones:INV - ET - Capítols de Llibres
INV - EXPLANAT - Capítols de Llibres
Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros
INV - GRLC - Treballs sobre Literatura del Jo

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailInvestigacion-e-Innovacion-Educativa-en-Docencia-Universitaria_051.pdf813,24 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.