How can directories of open access repositories improve the reuse of learning objects in building engineering?

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/53069
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributorEDUTIC- ADEI (Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación- Atención a la Diversidad. Escuela Inclusiva)es
dc.contributorEcuaciones Diferenciales con Retardoes
dc.contributorUrbanística y Ordenación del Territorio en el Espacio Litorales
dc.contributor.authorGarcía Vera, Victoria Eugenia-
dc.contributor.authorRoig-Vila, Rosabel-
dc.contributor.authorGarcía Ferrández, Pedro Antonio-
dc.contributor.authorMartí Ciriquián, Pablo-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicases
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Matemática Aplicadaes
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Edificación y Urbanismoes
dc.date.accessioned2016-02-12T09:22:59Z-
dc.date.available2016-02-12T09:22:59Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationInternational Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning. 2015, 25(3): 274-292. doi:10.1504/IJCEELL.2015.072664es
dc.identifier.issn1560-4624 (Print)-
dc.identifier.issn1741-5055 (Online)-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/53069-
dc.description.abstractThis paper studies the use of directories of open access repositories worldwide (DOARW) to search Spanish repositories containing learning objects in the field of building engineering (BE). Results show that DOARW are powerful tools, but deficiencies (indicated in this study) have to be solved in order to obtain more accurate searches, and to facilitate repository-finding for potential users who are seeking learning objects (LOs) for reuse. Aiming to contribute to the promotion of the reuse of Spanish LOs, this study exposes to the academic community all existing Spanish repositories with LOs, and in particular, the repositories that contain LOs in the field of BE. This paper also studies the critical mass of available content (LOs) in the field of BE in Spain. It has been found to be low.es
dc.description.sponsorshipThis work has been carried out with the support of the Vicerrectorado de Investigación, Desarrollo e Innovación of the University of Alicante, addressing the training of PhD students, Ref. UAFPU 2011-33487413B.es
dc.languageenges
dc.publisherIndersciencees
dc.rights© 2015 Inderscience Enterprises Ltd.es
dc.subjectRepository directorieses
dc.subjectSpanish repositoryes
dc.subjectOpen access repositoryes
dc.subjectLearning object repositoryes
dc.subjectOpen education resourceses
dc.subjectLearning objectses
dc.subjectLearning object reusees
dc.subjectBuilding engineeringes
dc.subject.otherDidáctica y Organización Escolares
dc.subject.otherMatemática Aplicadaes
dc.subject.otherUrbanística y Ordenación del Territorioes
dc.titleHow can directories of open access repositories improve the reuse of learning objects in building engineering?es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.peerreviewedsies
dc.identifier.doi10.1504/IJCEELL.2015.072664-
dc.relation.publisherversionhttp://dx.doi.org/10.1504/IJCEELL.2015.072664es
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
Aparece en las colecciones:INV - GIDU-EDUTIC/IN - Artículos de Revistas
INV - EDR - Artículos de Revistas
INV - UOTEL - Artículos de Revistas
INV - MODDE - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2015_Garcia-Vera_etal_IJCEELL.pdf268,22 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.