Experiències senzilles de física recreativa com a recurs didàctic per a introduir i consolidar conceptes de física
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/42989
Título: | Experiències senzilles de física recreativa com a recurs didàctic per a introduir i consolidar conceptes de física |
---|---|
Autor/es: | Abril, Isabel | Gosálbez-Martínez, Daniel | Esteve Guilabert, Vicente | Vera Gomis, Pablo de | García Molina, Rafael |
Grupo/s de investigación o GITE: | Interacción de Partículas Cargadas con la Materia | Grupo de Nanofísica |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Física Aplicada |
Palabras clave: | Física | Experiències | Conceptes físics | Recurs didàctic |
Área/s de conocimiento: | Física Aplicada |
Fecha de publicación: | 2013 |
Editor: | Universidad de Alicante. Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación |
Cita bibliográfica: | XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: Retos de futuro en la enseñanza superior: docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica = XI Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. Reptes de futur en l'ensenyament superior: docència i investigació per a aconseguir l'excel·lència acadèmica / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2013. ISBN 978-84-695-8104-9, pp. 352-365 |
Resumen: | En aquest projecte utilitzarem experiències senzilles de física recreativa per a introduir i consolidar conceptes de física general. Aquest recurs didàctic s’ha posat en marxa a la matèria de Complements per a la Formació Disciplinar en Física, corresponent al Màster Universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària, perquè molts estudiants no han cursat els estudis universitaris de Física. Amb la realització d’aquests experiments pretenem dotar al futur professorat de secundària d’una eina pedagògica que motive els estudiants cap a la física, fent que l’aprenentatge siga més significatiu i perdure en el temps. Per altra banda, es prestarà especial atenció a ressaltar la interdisciplinarietat de la física amb altres ciències i amb la vida quotidiana, ja que és un factor motivador que afavoreix l’aprenentatge. Durant la realització d’aquest projecte es dissenyarà i es posarà en marxa un recull d’experiències de diversos camps de la física. Cadascun dels experiments que es realitzaran, senzills i moltes vegades sorprenents, tindrà l’objectiu d’introduir i consolidar un concepte físic, a més de fomentar l’interès dels alumnes per la matèria de física. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/42989 |
ISBN: | 978-84-695-8104-9 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
Versión del editor: | http://hdl.handle.net/10045/31305 |
Aparece en las colecciones: | INV - IPCM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. Docencia - Redes ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
2013-XI-Jornadas-Redes-27.pdf | Comunicación | 649,39 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa |
2013-XI-Jornadas-Redes-27_poster.pdf | Póster | 952,58 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.