Teachers’ Use of Inclusive Practices in Spain

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/41139
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Teachers’ Use of Inclusive Practices in Spain
Autor/es: Chiner, Esther | Cardona Moltó, María Cristina
Grupo/s de investigación o GITE: Grupo de Investigación Interdisciplinar en Docencia Universitaria (GIDU)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología de la Salud
Palabras clave: Inclusive education | Inclusive practices | Instructional adaptations | Special educational needs | General education teachers
Área/s de conocimiento: Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Fecha de publicación: 2013
Editor: Common Ground
Cita bibliográfica: The International Journal of Learner Diversity and Identities. 2013, 19(1): 29-45
Resumen: The aim of this study was to examine the extent to which teachers use inclusive practices to respond to students’ special needs in their classrooms and to determine whether grade level taught, training, and availability of resources and support affect the implementation of these practices. A research survey was designed for this purpose with the participation of a representative sample of 336 general education teachers (68 kindergarten, 133 elementary, and 135 secondary education teachers) in the province of Alicante, Spain. Findings reflected a moderate use of inclusive practices, with teachers more frequently implementing general adaptations rather than substantial ones. Statistically significant differences in use of inclusive practices were found as a function of the grade level taught, training received, and availability of material resources. Results are discussed in terms of their implication for teacher education reform and training programs.
URI: http://hdl.handle.net/10045/41139
ISSN: 2327-0128 (Print) | 2327-2627 (Online)
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Revisión científica: si
Versión del editor: http://ijldi.cgpublisher.com/product/pub.261/prod.6
Aparece en las colecciones:INV - GIDU - Artículos de Revistas
INV - DEG - Artículos de Revistas
Institucional - IUIEG - Publicaciones

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailArticulo_Practicas inclusivas_Chiner&Cardona_2013.pdfVersión final (acceso restringido)190,45 kBAdobe PDFAbrir    Solicitar una copia
ThumbnailArticulo_Practicas inclusivas_Chiner&Cardona_2013_rev.pdfVersión revisada (acceso abierto)158,02 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.