Pràctica 10. Principis fonamentals per a un bon desenvolupament harmònic de la infància

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/31524
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Pràctica 10. Principis fonamentals per a un bon desenvolupament harmònic de la infància
Autor/es: Gomis Selva, Nieves | Sánchez Colodrero, Vicente | Delgado, Beatriz
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Asignatura/s: Psicología Evolutiva de 0 a 3 Años | Psicología Evolutiva de 3 a 6 Años
Estudios en los que se imparte: Grado en Maestro en Educación Infantil
Código: 17101 | 17108
Palabras clave: Desenvolupament harmònic | Infància
Área/s de conocimiento: Psicología Evolutiva y de la Educación
Fecha de creación: jul-2013
Fecha de publicación: jul-2013
Editor: Universitat d'Alacant. Servei de Política Lingüística
Cita bibliográfica: GOMIS SELVA, Nieves; SÁNCHEZ COLODRERO, Vicente; DELGADO DOMENECH, Beatriz. "Pràctica 10. Principis fonamentals per a un bon desenvolupament harmònic de la infància". En: Psicologia Evolutiva de 0 a 3 anys: manual de pràctiques. Alacant : Universitat d'Alacant, Servei de Política Lingüística, 2013. (Materials de suport a la docència en valencià ; 149). ISBN 978-84-9717-269-1, pp. 47-50
Resumen: L’equip de Lóczy concep la vida dels xiquets i les xiquetes, i les relacions que tenen els adults amb ells, a partir d’uns principis que determinen l’acció de cadascun. És necessari conèixer-los per endavant per comprendre la raó de ser i el valor del sistema d’atencions personals tan innovador que es duu a terme. Tots els aspectes de la vida quotidiana dels nens i les nenes, als quals l’equip sencer presta la major atenció, s’estableixen regularment i amb tot detall a partir d’aquests principis: - Valor de l’activitat autònoma. - Valor de la relació afectiva privilegiada. - Necessitat d’afavorir en el xiquet i la xiqueta la presa de consciència de si mateix i del seu entorn. - Importància d’un bon estat de salut física, que serveix de base a la bona aplicació dels principis precedents, però que és també el seu resultat. Aquests quatre principis tenen igual importància, i el projecte educatiu que es duu a terme adquireix valor perquè es respecten simultàniament i de forma constant. Si es desatén qualsevol d’ells, es falliria l’equilibri de l’experiència que s’ofereix al xiquet (David i Appell, 2010).
URI: http://hdl.handle.net/10045/31524
ISBN: 978-84-9717-269-1
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Aparece en las colecciones:Docencia - Ciencias Sociales y Jurídicas - Ejercicios / Prácticas / Exámenes

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail15_Pràctica 10.pdf28,98 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.