The Internet as a source of vocabulary and cultural learning for Italian as a Foreign Language (IFL)

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/138710
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: The Internet as a source of vocabulary and cultural learning for Italian as a Foreign Language (IFL)
Autor/es: Chiapello, Stefania | González Royo, Carmen
Grupo/s de investigación o GITE: Fraseología y Traducción Multilingüe (FRASYTRAM) | Traducción: Fuentes Bibliográficas, Análisis y Mediación Intercultural
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Traducción e Interpretación
Palabras clave: IFL | Meaningful learning | Task-based learning | Problem solving | Class observation
Fecha de publicación: 2023
Editor: Octaedro
Cita bibliográfica: Chiapello, Stefania; González Royo, Carmen (2023). "The Internet as a source of vocabulary and cultural learning for Italian as a Foreign Language (IFL)". En: Satorre Cuerda, Rosana (ed.). Nuevos formatos para el aprendizaje informal, ¿útiles para el formal? Barcelona: Octaedro. ISBN 978-84-10054-28-8, pp. 26-37
Resumen: The present study, framed within the project Xarxes 2023 of University of Alicante, investigates the integration of information and communication technologies (ICT) in the teaching of Italian as a foreign language (IFL) through inter-university tele-collaboration. This specific activity focuses on supporting students create thematic glossaries to expand their lexicon in a real cultural context and improve their communication skills in Italian through guided research and practice. The overall goal is to redirect students’ digital skills towards foreign language teaching and learning. CALL (Computer-Assisted Language Learning) and MALL (Mobile-Assisted Language Learning) approaches are used to promote self-learning and autonomous practice in authentic contexts. All data collected through the university platform (UACloud) will be analysed to assess the acquisition of communication skills and the effectiveness of ICT integration in IFL teaching. Based on the results obtained over the second semester of study (A2 level; specifically in the course of Italian Language D-II within the Translation and Interpretation degree programme), an action and research process of review and improvement will be carried out and implemented in the upcoming academic year.
Patrocinador/es: The present work was supported by the Networks-I3CE Programme of Research in University Teaching of the Education Science Institute (ESI), University of Alicante [Call 2022-24, Ref.: 5699, “Dar y pedir información en la interacción colaborativa (italiano/español)”].
URI: http://hdl.handle.net/10045/138710
ISBN: 978-84-10054-28-8
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Derechos: © De la edición: Rosana Satorre Cuerda; del texto: Las autoras y autores; de esta edición: Ediciones OCTAEDRO, S.L. Esta publicación está sujeta a la Licencia Internacional Pública de Atribución/Reconocimiento-NoComercial 4.0 de Creative Commons. Puede consultar las condiciones de esta licencia si accede a: https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/.
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/138699
Aparece en las colecciones:Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros
INV - FRASYTRAM - Capítulos de Libros
INV - INBITRA - Capítulos de Libros

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailNuevos-formatos-para-el-aprendizaje-informal-03.pdf2,94 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.