Estratègies didàctiques per al desenvolupament de la L2 en el Grau en Mestre per a l’Educació Infantil

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/130563
Registro completo de metadatos
Registro completo de metadatos
Campo DCValorIdioma
dc.contributorMemòria, Identitat i Ficcions (MIF)es_ES
dc.contributorExplanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT)es_ES
dc.contributor.authorMarcillas Piquer, Isabel-
dc.contributor.authorBrotons Rico, Vicent-
dc.contributor.authorHerrero-Herrero, María-Ángeles-
dc.contributor.authorMiralles Martínez, Francesc Xavier-
dc.contributor.authorRamos Marcillas, Laura-
dc.contributor.otherUniversidad de Alicante. Departamento de Filología Catalanaes_ES
dc.date.accessioned2022-12-21T10:59:28Z-
dc.date.available2022-12-21T10:59:28Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationMarcillas-Piquer, Isabel, et al. "Estratègies didàctiques per al desenvolupament de la L2 en el Grau en Mestre per a l’Educació Infantil". En: Satorre Cuerda, Rosana (coord.). Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2021-22 = Memòries del Programa de Xarxes de investigació en docència universitària. Convocatòria 2021-22. Alacant: Universitat d’Alacant, 2022. ISBN 978-84-09-45382-5, pp. 1671-1688es_ES
dc.identifier.isbn978-84-09-45382-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/130563-
dc.description.abstractEl marc legislatiu que regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià (Llei 4/2018) afirma que el professorat de la nostra comunitat ha sigut un element clau en la recuperació de la llengua pròpia i, a més, un referent pel que fa a les pràctiques educatives innovadores relacionades amb l’ensenyament-aprenentatge de llengües. No obstant això, hi ha dades demolingüístiques que confirmen que només un 30% n’és plenamente competent en llengua valenciana. Conscients de la rellevància que adquireix la formació de futurs mestres, en aquest cas pel que fa a l’ensenyament-aprenentatge del valencià, especialment quan es tracta de la L2 del nostre alumnat, el professorat de l’assignatura Habilitats Comunicatives i Lectoescriptura en Català del 2n curs del Grau en Mestre d’Educació Infantil de la Universitat d’Alacant ha portat a terme diverses experiències pràctiques, de caràcter innovador, amb l’objectiu de millorar les actituds lingüístiques del nostre alumnat i desenvolupar-ne la competència oral en valencià necessària per afrontar amb èxit el seu paper com a mestres. S’hi han implementat pràctiques com el relat de vida lingüística, el podcast educatiu o la creació d’històries mitjançant l’app Story Dice. Altrament, s’hi ha emprat una metodologia que promou la voluntat de comunicar en L2.es_ES
dc.languagecates_ES
dc.publisherUniversitat d’Alacantes_ES
dc.rights© De l’edició: Rosana Satorre Cuerda, Asunción Menargues Marcilla, Rocío Díez Ros & Neus Pellin Buades; del text: les autores i autors; d’aquesta edició: Universitat d’Alacantes_ES
dc.subjectCompetència comunicativaes_ES
dc.subjectL2es_ES
dc.subjectActituds lingüístiqueses_ES
dc.subjectVoluntat de comunicares_ES
dc.titleEstratègies didàctiques per al desenvolupament de la L2 en el Grau en Mestre per a l’Educació Infantiles_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes_ES
dc.relation.publisherversionhttp://hdl.handle.net/10045/130244es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
Aparece en las colecciones:Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros
INV - MIF - Capítols de Llibres
INV - EXPLANAT - Capítols de Llibres

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailMemories-Xarxes-ICE-2021-22_090.pdf1,17 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.