Estratègies didàctiques per al desenvolupament de la L2 en el Grau en Mestre per a l’Educació Infantil
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/130563
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.contributor | Memòria, Identitat i Ficcions (MIF) | es_ES |
dc.contributor | Explanat: Recerques de Llengua i Literatura Catalanes (EXPLANAT) | es_ES |
dc.contributor.author | Marcillas Piquer, Isabel | - |
dc.contributor.author | Brotons Rico, Vicent | - |
dc.contributor.author | Herrero-Herrero, María-Ángeles | - |
dc.contributor.author | Miralles Martínez, Francesc Xavier | - |
dc.contributor.author | Ramos Marcillas, Laura | - |
dc.contributor.other | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-12-21T10:59:28Z | - |
dc.date.available | 2022-12-21T10:59:28Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Marcillas-Piquer, Isabel, et al. "Estratègies didàctiques per al desenvolupament de la L2 en el Grau en Mestre per a l’Educació Infantil". En: Satorre Cuerda, Rosana (coord.). Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2021-22 = Memòries del Programa de Xarxes de investigació en docència universitària. Convocatòria 2021-22. Alacant: Universitat d’Alacant, 2022. ISBN 978-84-09-45382-5, pp. 1671-1688 | es_ES |
dc.identifier.isbn | 978-84-09-45382-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10045/130563 | - |
dc.description.abstract | El marc legislatiu que regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià (Llei 4/2018) afirma que el professorat de la nostra comunitat ha sigut un element clau en la recuperació de la llengua pròpia i, a més, un referent pel que fa a les pràctiques educatives innovadores relacionades amb l’ensenyament-aprenentatge de llengües. No obstant això, hi ha dades demolingüístiques que confirmen que només un 30% n’és plenamente competent en llengua valenciana. Conscients de la rellevància que adquireix la formació de futurs mestres, en aquest cas pel que fa a l’ensenyament-aprenentatge del valencià, especialment quan es tracta de la L2 del nostre alumnat, el professorat de l’assignatura Habilitats Comunicatives i Lectoescriptura en Català del 2n curs del Grau en Mestre d’Educació Infantil de la Universitat d’Alacant ha portat a terme diverses experiències pràctiques, de caràcter innovador, amb l’objectiu de millorar les actituds lingüístiques del nostre alumnat i desenvolupar-ne la competència oral en valencià necessària per afrontar amb èxit el seu paper com a mestres. S’hi han implementat pràctiques com el relat de vida lingüística, el podcast educatiu o la creació d’històries mitjançant l’app Story Dice. Altrament, s’hi ha emprat una metodologia que promou la voluntat de comunicar en L2. | es_ES |
dc.language | cat | es_ES |
dc.publisher | Universitat d’Alacant | es_ES |
dc.rights | © De l’edició: Rosana Satorre Cuerda, Asunción Menargues Marcilla, Rocío Díez Ros & Neus Pellin Buades; del text: les autores i autors; d’aquesta edició: Universitat d’Alacant | es_ES |
dc.subject | Competència comunicativa | es_ES |
dc.subject | L2 | es_ES |
dc.subject | Actituds lingüístiques | es_ES |
dc.subject | Voluntat de comunicar | es_ES |
dc.title | Estratègies didàctiques per al desenvolupament de la L2 en el Grau en Mestre per a l’Educació Infantil | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://hdl.handle.net/10045/130244 | es_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | - |
Aparece en las colecciones: | Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros INV - MIF - Capítols de Llibres INV - EXPLANAT - Capítols de Llibres |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Memories-Xarxes-ICE-2021-22_090.pdf | 1,17 MB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.