Linking learning and instructional theories in mathematics education

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/126584
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Linking learning and instructional theories in mathematics education
Autor/es: Godino, Juan D. | Batanero, Carmen | Burgos, María
Palabras clave: Mathematics education | Mathematics teaching
Fecha de publicación: 2022
Editor: PME | Universidad de Alicante
Cita bibliográfica: Godino, Juan D.; Batanero, Carmen; Burgos, María. “Linking learning and instructional theories in mathematics education”. In: Fernández, Ceneida, et al. (Eds.). Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Alicante, Spain, 18-23 of July of 2022. Alicante: PME, 2022. Vol. 2. ISBN 978-84-1302-176-8, pp. 299-306
Resumen: There is a dilemma between knowledge enquiry and transmission in general instructional theories, which are usually supported by constructivist, objectivist or a combination of constructivist and objectivist learning theories. Considering the epistemological, ontological, and semiotic assumptions about mathematical knowledge of the Onto-semiotic Approach, in this paper we describe a theoretical model of mathematical instruction that articulates the constructivist and objectivist approaches to learning in order to optimise the didactic suitability of the teaching and learning processes.
Patrocinador/es: Research carried out as part of the research project, PID2019-105601GBI00 / AEI / 10.13039/5011000110), with support of the research group FQM-126 (Junta de Andalucía, Spain).
URI: http://hdl.handle.net/10045/126584
ISBN: 978-84-1302-176-8
ISSN: 0771-100X
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © 2022 left to authors
Revisión científica: si
Versión del editor: https://web.ua.es/pme45/
Aparece en las colecciones:PME 45 - Proceedings - Vol. 2

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnailproceedings-pme-45-vol2-38.pdf210,68 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.