Influence of the online teaching model in students’ learning outcome in the Organic Chemistry subjects

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/119291
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Influence of the online teaching model in students’ learning outcome in the Organic Chemistry subjects
Autor/es: Baeza, Alejandro | Pastor, Isidro M. | González-Gallardo, Nerea | Saavedra, Beatriz | Gisbert, Patricia | Alonso, Diego A. | Guillena, Gabriela | Ramón, Diego J. | Gómez, Cecilia | Chinchilla, Rafael
Grupo/s de investigación o GITE: Alternative Methodologies In Chemistry (AMIC) | Catálisis Estereoselectiva en Síntesis Orgánica (CESO)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Química Orgánica
Palabras clave: Online teaching | Digital gap | Organic chemistry | Student assessment
Área/s de conocimiento: Química Orgánica
Fecha de publicación: 2021
Editor: Octaedro
Cita bibliográfica: Baeza Carratalá, Alejandro, et al. "Influence of the online teaching model in students’ learning outcome in the Organic Chemistry subjects". En: Satorre Cuerda, Rosana (ed.). Nuevos retos educativos en la enseñanza superior frente al desafío COVID-19. Barcelona: Octaedro, 2021. ISBN 978-84-19023-19-3, pp. 14-24
Resumen: The study herein presented has been developed using Organic Chemistry subjects belonging to the Chemistry (3 subjects) and the Chemical Engineering Degrees (1 subject) at the University of Alicante. No relevant differences in the subjects have been observed between the number of students of each gender during several academic years. From the investigations herein developed, it can be asserted that in general students do not have a great experience with the newly implemented remote-learning model since they feel that some important competences are not well acquired. In this regard, the students consider that their in person attendance is essential, especially in the laboratory and seminar and problem sessions. Consequently, most of them have chosen fully face-to-face or dual models as a hypothetical situation for the next future. Concerning the subject’s outcome, the analysis reveals that students have obtained equal or superior marks in comparison with those of the pre-pandemic time.
Patrocinador/es: The present work has been supported by the “Programa de Redes-I3CE” of research in university teaching of the “Instituto de Ciencias de la Educación” (ICE) of the University of Alicante (Call 2020-2021, Ref.: 5258).
URI: http://hdl.handle.net/10045/119291
ISBN: 978-84-19023-19-3
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Derechos: © De la edición: Rosana Satorre Cuerda; del texto: Las autoras y autores; de esta edición: Ediciones OCTAEDRO, S.L.
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/119194
Aparece en las colecciones:INV - AMIC - Capítulos de Libros
Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros
INV - CESO - Capítulos de Libros

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailNuevos-retos-educativos-ensenanza-superior-frente-al-COVID-19_02.pdf919,69 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.