Is YouTube being used to its full potential? Proposal for an indicator of interactivity for the top YouTuber content in Spanish

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Título: Is YouTube being used to its full potential? Proposal for an indicator of interactivity for the top YouTuber content in Spanish
Autor/es: Tur-Viñes, Victoria | González-Río, María-José
Grupo/s de investigación o GITE: Comunicación y Públicos Específicos | Población, Medio Ambiente y Desarrollo (POMADE)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Comunicación y Psicología Social | Universidad de Alicante. Departamento de Sociología II
Palabras clave: Social network | Interactivity | YouTube | YouTubers | Influencers | Virtual community
Área/s de conocimiento: Comunicación Audiovisual y Publicidad | Sociología
Fecha de publicación: 10-abr-2020
Editor: De Gruyter Mouton
Cita bibliográfica: Communications. 2021, 46(4): 469-491. https://doi.org/10.1515/commun-2019-0127
Resumen: The objective of this study is to analyze the relationship between views (popularity) and social interaction generated by YouTuber videos in Spanish. A quali-quantitative analysis is conducted on a sample of 100 videos, 10 YouTube channels, 997 minutes of video, with 116,934,321 views, 12,297,021 likes/dislikes, and 1,041,191 comments on YT, 306,000 retweets/favorites on TW and 140,852 comments, shares, and reactions on FB. The existence of social media tools on YouTube does not in itself guarantee interaction by users who prefer to watch videos and adopt a passive attitude. In this analysis, we propose a social interaction indicator that takes into account the total number of social media reactions made on social networks (YT, TW, and FB) and the age of the video. Cultivating realistic conversation and interaction on platforms with audiences numbering in the millions represents a serious challenge for YouTubers.
Patrocinador/es: This work was supported by the Ministry of Science, Innovation and Universities of Spain (EU) [Grant Number CSO2016-74980-C2-2-R]. The translation was funded by the Department of Sociology II of Universidad de Alicante, Spain.
URI: http://hdl.handle.net/10045/117642
ISSN: 0341-2059 (Print) | 1613-4087 (Online)
DOI: 10.1515/commun-2019-0127
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © 2020 Walter de Gruyter GmbH, Berlin/Boston
Revisión científica: si
Versión del editor: https://doi.org/10.1515/commun-2019-0127
Aparece en las colecciones:INV - POMADE - Artículos de Revistas
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