Psychometric perspectives in Educational and Learning Capitals: Development and validation of a scale on student evaluation of teaching in Higher Education

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/116471
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Psychometric perspectives in Educational and Learning Capitals: Development and validation of a scale on student evaluation of teaching in Higher Education
Autor/es: Sánchez, Tarquino | Veas, Alejandro | Gilar-Corbi, Raquel | Castejón, Juan Luis
Grupo/s de investigación o GITE: Habilidades, Competencias e Instrucción | Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Palabras clave: Student evaluation of teaching | Scale validation | Higher education | Item response theory
Área/s de conocimiento: Psicología Evolutiva y de la Educación
Fecha de publicación: 2021
Editor: Pabst Science
Cita bibliográfica: Psychological Test and Assessment Modeling. 2021, 63(2): 149-167
Resumen: Student evaluation of teaching is an important topic in the field of education, and different rating scales have been developed in international contexts. However, there have been methodological problems that may lead to ineffective construct measurement. The aim of this study Considering as an extension of the Actiotope Model of Giftedness, the aim of this study was to support an internal structure of a new 32 item instrument in a large public university in Ecuador, using a sample of 6110 students. Data were analysed based on the item response theory, including unidimensional and multidimensional Rasch rating scale models to examine three theory-based constructs. Preference was given to a more precise multidimensional construct with four interrelated domains.
URI: http://hdl.handle.net/10045/116471
ISSN: 2190-0493 (Print) | 2190-0507 (Online)
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © Pabst Science Publishers
Revisión científica: si
Versión del editor: https://www.psychologie-aktuell.com/journale/psychological-test-and-assessment-modeling/currently-available/inhaltlesen/psychological-test-and-assessment-modeling-2021-2.html
Aparece en las colecciones:INV - SOCEDU - Artículos de Revistas
INV - Habilidades, Competencias e Instrucción - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailSanchez_etal_2021_PsycholTestAssessModel.pdf393,16 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.