Between analogue past and digital present, The Sports Almanac: A didactic proposal for the History of Sport

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/100218
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Between analogue past and digital present, The Sports Almanac: A didactic proposal for the History of Sport
Autor/es: Davide, Diego | Rosa, Roberta | Tafuri, Domenico
Palabras clave: Sport | History of sport | Digital humanities | Digital teaching
Área/s de conocimiento: Educación Física y Deportiva
Fecha de publicación: 2019
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Cita bibliográfica: Journal of Human Sport and Exercise. 2019, 14(Proc5): S1944-S1949. doi:10.14198/jhse.2019.14.Proc5.14
Resumen: Laboratory didactic activity with the active involvement of students, no longer seen as passive recipients of a top-down knowledge but as active protagonists of the training moment and the opportunities offered by the digital world, are the starting point of this didactic experience aimed at creating a photographic almanac, in which the sports performance or event is analyzed in the light of a larger and more complex picture of historical events. Thus the student is encouraged to experiment with a new narrative mode, use a new source, read critically and learn no longer according to a sterile memorization, but by developing specific skills.
URI: https://doi.org/10.14198/jhse.2019.14.Proc5.14 | http://hdl.handle.net/10045/100218
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.14198/jhse.2019.14.Proc5.14
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: https://www.jhse.ua.es/
Aparece en las colecciones:Journal of Human Sport and Exercise - 2019 - Summer Conferences of Sports Science

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailJHSE_14_Proc5_14.pdf145,53 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons