Browsing by Author Veas, Alejandro

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
Showing results 1 to 20 of 50  next >
Items
AccessPreviewIssue DateTitleAuthor(s)
Restricted accessMartinez-Gonzalez_etal_2022_CurrPsychol_final.pdf.jpg18-Jul-202030-item version of the revised child anxiety and depression scale in Chilean adolescents: psychometric propertiesMartínez-González, Agustín Ernesto; Veas, Alejandro; Piqueras Rodríguez, José Antonio
Restricted access2015_Veas_etal_JGenPsych_final.pdf.jpg9-Dec-2015Academic Achievement in Early Adolescence: The Influence of Cognitive and Non-Cognitive VariablesVeas, Alejandro; Castejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel, et al
Open accessXIV-Jornadas-Redes-ICE_071.pdf.jpg2016La acción tutorial para el alumnado con diversidad funcional en la UniversidadLledó Carreres, Asunción; Lorenzo, Gonzalo; Gonzálvez, Carolina, et al
Restricted access2019_Veas_etal_RevPiscodidactica_final.pdf.jpgJan-2019Actitudes en la adolescencia inicial y rendimiento académico: el rol mediacional del autoconcepto académicoVeas, Alejandro; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo, et al
Open accessInvestigacion-e-Innovacion-Educativa-en-Docencia-Universitaria_179.pdf.jpg2016Adaptación del alumnado al contexto universitario y el papel mediador del docente como optimizadorGonzález Gómez, Carlota; Tortosa Ybáñez, María Teresa; Menchén Aparicio, Marina, et al
Open access2014_Lozano_etal_Eticanet.pdf.jpg2014Alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo de Educación Secundaria Obligatoria y el consumo de las TIC en la Región de MurciaLozano Martínez, Josefina; Castillo Reche, Irina-Sherezade; Veas, Alejandro
Open accessMemorias-del-programa-redes-i3ce-2016-17_42.pdf.jpg2017Análisis e innovación de los procesos de evaluación del Trabajo Fin de MásterVeas, Alejandro; Miñano, Pablo; López Alacid, Mari Paz, et al
Open accessRendon-Morales_etal_2024_Retos.pdf.jpg20-Oct-2023El autoconcepto físico de los estudiantes universitarios en el EcuadorRendón Morales, Pablo Anthony; Veas, Alejandro; Navas, Leandro
Restricted access2017_Veas_etal_EducationalStudies_final.pdf.jpg4-Apr-2017Comparative analysis of academic grades in compulsory secondary education in Spain using statistical techniquesVeas, Alejandro; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo, et al
Open access2020_Veas_etal_RevEducacion_eng.pdf.jpg2020A Comparative Analysis of University Entrance Examinations Using the Construct Comparability ApproachVeas, Alejandro; Benítez, Isabel; Navas, Leandro, et al
Open accessBarahona-Ibarra_etal_2024_CienciaLatina.pdf.jpg12-Aug-2024La competencia curricular y el rendimiento académico de química de estudiantes universitarios y de bachilleratoBarahona Ibarra, Adriana Eugenia; Navas, Leandro; Veas, Alejandro, et al
Open accessMemories-Xarxes-I3CE-2019-20_101.pdf.jpg2020Desarrollo y análisis psicométrico preliminar de una escala de evaluación docente en el Trabajo Fin de Grado y Trabajo Fin de MásterVeas, Alejandro; Miñano, Pablo; López Alacid, Mari Paz, et al
Open accessXIII_Jornadas_Redes_101.pdf.jpg2015Descripción en un programa de empoderamiento para el desarrollo de competencias socioemocionales en Educación SuperiorGilar-Corbi, Raquel; Pozo-Rico, Teresa; González Gómez, Carlota, et al
Open accessVeas_Navas_2023_AnuPsicol.pdf.jpg4-Aug-2023Development and psychometric properties of the Student Evaluation of Dissertation Tutoring Scale (SEIDTUS) in higher educationVeas, Alejandro; Navas, Leandro
Open access2017_Veas_etal_Psicothema.pdf.jpg2017Differences in cognitive, motivational and contextual variables between under-achieving, normally-achieving, and over-achieving Spanish students: A mixed-effects analysisVeas, Alejandro; López-López, José Antonio; Gilar-Corbi, Raquel, et al
Open access2016_Castejon_etal_FrontPsychol.pdf.jpg27-Sep-2016Differences in Learning Strategies, Goal Orientations, and Self-Concept between Overachieving, Normal-Achieving, and Underachieving Secondary StudentsCastejón, Juan Luis; Gilar-Corbi, Raquel; Veas, Alejandro, et al
Open access2019_Gilar-Corbi_etal_FrontPsychol.pdf.jpg22-Oct-2019Differences in Personal, Familial, Social, and School Factors Between Underachieving and Non-underachieving Gifted Secondary StudentsGilar-Corbi, Raquel; Veas, Alejandro; Miñano, Pablo, et al
Open accessPsicologia-y-educacion_160.pdf.jpg2016Directrices para el desarrollo profesional de la inteligencia emocional en estudiantes universitarios a través de un contexto de aprendizaje permanentePozo-Rico, Teresa; Gilar-Corbi, Raquel; Veas, Alejandro, et al
Restricted access2019_Veas_etal_RevPiscodidacticaEngEd_final.pdf.jpgJan-2019Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement: The Mediating Role of Academic Self-conceptVeas, Alejandro; Castejón, Juan Luis; Miñano, Pablo, et al
Open access2016_Veas_etal_FrontPsychol.pdf.jpg4-Mar-2016Estimation of the Proportion of Underachieving Students in Compulsory Secondary Education in Spain: An Application of the Rasch ModelVeas, Alejandro; Gilar-Corbi, Raquel; Miñano, Pablo, et al