El programa TEI com a resposta a casos d'assetjament escolar i inclusió d'alumnat amb TEA

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/76814
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: El programa TEI com a resposta a casos d'assetjament escolar i inclusió d'alumnat amb TEA
Autors: Mas Díaz, Sílvia
Director de la investigació: Veas, Alejandro | Castejón, Juan Luis
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Paraules clau: Tutoría entre Iguals (TEI) | Assetjament escolar | Bullying | Inclusió | Necessitats Educatives epecials (NEE) | Trastorn de l'Espectre Autista (TEA)
Àrees de coneixement: Psicología Evolutiva y de la Educación
Data de publicació: 22-de juny-2018
Data de lectura: 12-de juny-2018
Resum: L'assetjament escolar és malauradament una de les problemàtiques més grans a què ha de fer front el sistema educatiu actualment. Es tracta d'una qüestió que traspassa els murs de l'àmbit educatiu, convertint-se en una taca social. Si bé és cert, els centres educatius potser són els llocs d'inici i alimentació d'aquest mal que persegueix a bona part del nostre alumnat. Per tant, és indiscutible l'acció de qualsevol implicat en l'educació per aturar l'evolució de qualsevol acció conflictiva que derive en un procés continu. Davant aquesta situació, és de màxima importància i rellevància l'actualitat d'aquesta recerca per diversos motius. Per un costat, per la gravetat de les conseqüències negatives que comporta i per l'altre, per fer menció especial i donar suport a l'alumnat que presenta necessitats educatives especials (NEE), ja que per motius diversos són més vulnerables i la seua capacitat de reacció o solucionar problemes és més limitada. Aquesta investigació per tant pretén presentar els programes de Tutoria Entre Iguals (TEI) com a intervencions que resulten eficients en la reducció i prevenció d'assetjament escolar. Així també, demostrar si pot resultar una proposta adequada per treballar amb alumnes amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).
URI: http://hdl.handle.net/10045/76814
Idioma: cat
Tipus: info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Drets: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Apareix a la col·lecció: Grado en Maestro en Educación Primaria - Trabajos Fin de Grado

Arxius per aquest ítem:


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.