El programa TEI com a resposta a casos d'assetjament escolar i inclusió d'alumnat amb TEA
Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem
http://hdl.handle.net/10045/76814
Títol: | El programa TEI com a resposta a casos d'assetjament escolar i inclusió d'alumnat amb TEA |
---|---|
Autors: | Mas Díaz, Sílvia |
Director de la investigació: | Veas, Alejandro | Castejón, Juan Luis |
Centre, Departament o Servei: | Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica |
Paraules clau: | Tutoría entre Iguals (TEI) | Assetjament escolar | Bullying | Inclusió | Necessitats Educatives epecials (NEE) | Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) |
Àrees de coneixement: | Psicología Evolutiva y de la Educación |
Data de publicació: | 22-de juny-2018 |
Data de lectura: | 12-de juny-2018 |
Resum: | L'assetjament escolar és malauradament una de les problemàtiques més grans a què ha de fer front el sistema educatiu actualment. Es tracta d'una qüestió que traspassa els murs de l'àmbit educatiu, convertint-se en una taca social. Si bé és cert, els centres educatius potser són els llocs d'inici i alimentació d'aquest mal que persegueix a bona part del nostre alumnat. Per tant, és indiscutible l'acció de qualsevol implicat en l'educació per aturar l'evolució de qualsevol acció conflictiva que derive en un procés continu. Davant aquesta situació, és de màxima importància i rellevància l'actualitat d'aquesta recerca per diversos motius. Per un costat, per la gravetat de les conseqüències negatives que comporta i per l'altre, per fer menció especial i donar suport a l'alumnat que presenta necessitats educatives especials (NEE), ja que per motius diversos són més vulnerables i la seua capacitat de reacció o solucionar problemes és més limitada. Aquesta investigació per tant pretén presentar els programes de Tutoria Entre Iguals (TEI) com a intervencions que resulten eficients en la reducció i prevenció d'assetjament escolar. Així també, demostrar si pot resultar una proposta adequada per treballar amb alumnes amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA). |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/76814 |
Idioma: | cat |
Tipus: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Drets: | Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 |
Apareix a la col·lecció: | Grado en Maestro en Educación Primaria - Trabajos Fin de Grado |
Arxius per aquest ítem:
Arxiu | Descripció | Tamany | Format | |
---|---|---|---|---|
El_programa_tei_com_a_resposta_a_casos_dassetjament_escolar__MAS_DIAZ_SILVIA.pdf | 616,07 kB | Adobe PDF | Obrir Vista prèvia | |
Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.