Customer perception of service quality: The role of Information and Communication Technologies (ICTs) at airport functional areas

Empreu sempre aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem http://hdl.handle.net/10045/74775
Información del item - Informació de l'item - Item information
Títol: Customer perception of service quality: The role of Information and Communication Technologies (ICTs) at airport functional areas
Autors: Brida, Juan Gabriel | Moreno-Izquierdo, Luis | Zapata-Aguirre, Sandra
Grups d'investigació o GITE: Economía del Turismo, Recursos Naturales y Nuevas Tecnologías (INNATUR)
Centre, Departament o Servei: Universidad de Alicante. Departamento de Análisis Económico Aplicado
Paraules clau: Service quality | Airport passengers' perceptions | ICT | Correspondence analysis | Generalized ordered logit
Àrees de coneixement: Economía Aplicada
Data de publicació: d’octubre-2016
Editor: Elsevier
Citació bibliogràfica: Tourism Management Perspectives. 2016, 20: 209-216. doi:10.1016/j.tmp.2016.09.003
Resum: The increase of passengers and flights require airports operators invest in improving the comfort for users. In this regard, Information and Communication Technologies (ICTs) represent one of the key issues to take into account. This paper aims to assess service quality in an airport environment and examining how ICTs services affect passenger's perception about the quality of service at airport functional areas. The empirical results, based on a survey conducted by the Chilean aviation authority during April 2013 among the travellers of Santiago de Chile's Airport, suggest that airports should improve mainly the way of communicating flight information to users and the location of the different airport's utilities. Implications for airport managers and policy makers are drawn from the empirical findings and future research lines are suggested.
Patrocinadors: Authors Luis Moreno and Juan Gabriel Brida thank UDELAR's 720 Exchange Program (Universidad de la República, Uruguay) for the financial support.
URI: http://hdl.handle.net/10045/74775
ISSN: 2211-9736 (Print) | 2211-9744 (Online)
DOI: 10.1016/j.tmp.2016.09.003
Idioma: eng
Tipus: info:eu-repo/semantics/article
Drets: © 2016 Elsevier Ltd.
Revisió científica: si
Versió de l'editor: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2016.09.003
Apareix a la col·lecció: INV - INNATUR - Artículos de Revistas
INV - ECO-IA - Artículos de Revistas

Arxius per aquest ítem:
Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció Tamany Format  
Thumbnail2016_Brida_etal_TourManPerspect_final.pdfVersión final (acceso restringido)310,49 kBAdobe PDFObrir     Sol·licitar una còpia


Tots els documents dipositats a RUA estan protegits per drets d'autors. Alguns drets reservats.