Multiculturalidad y trabajo en valores con el alumnado universitario a través del desarrollo de competencias socioemocionales

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/73633
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Multiculturalidad y trabajo en valores con el alumnado universitario a través del desarrollo de competencias socioemocionales
Autor/es: Pozo-Rico, Teresa | Gilar-Corbi, Raquel | Ostafii, Valeriu
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU) | Habilidades, Competencias e Instrucción
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Psicología Evolutiva y Didáctica
Palabras clave: Social and emotional skills | European higher education | Academic achievement | Career success
Área/s de conocimiento: Psicología Evolutiva y de la Educación
Fecha de publicación: 2015
Editor: Universitatea Liberă Internaţională din Moldova. Institutul de Cercetări Filologice şi Interculturale
Cita bibliográfica: Intertext. 2015, 3/4(35/36): 167-175
Resumen: The expanding globalised workforce requires universities to train students in order to improve their job performance. Educators are looking for new ways to prepare students to join properly the professional world. In fact, the mission of the European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA) is to contribute significantly to the maintenance and enhancement of the quality of European higher education at a high level. In order to get this aim, this study examines emotional competence as an important skill of academic and career success among university students. Emotional intelligence involves two important competencies to make career successful: (1) the ability to recognise their own feelings and other people’s feelings and emotions, as well; (2) the ability to use that information to resolve conflicts, problems, and improve interactions with other people. Therefore, the social and emotional skills should be integrated in academic curriculum because emotional well-being is considered a predictor of success in personal and professional life. A lot of educational experts believe that emotional intelligence should be promoted at the university not only as a subject, perhaps like a holistic manner.
URI: http://hdl.handle.net/10045/73633
ISSN: 1857-3711
Idioma: spa
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: © ICFI, 2015
Revisión científica: si
Versión del editor: http://icfi.ulim.md/topics.php?id=84
Aparece en las colecciones:INV - SOCEDU - Artículos de Revistas
INV - Habilidades, Competencias e Instrucción - Artículos de Revistas

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnail2015_Pozo-Rico_etal_Intertext.pdf388,44 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.