The “troubles” through songs: teaching the Irish conflict in the EFL classroom through music
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/69971
Título: | The “troubles” through songs: teaching the Irish conflict in the EFL classroom through music |
---|---|
Autor/es: | Soler Mas, María Ángeles |
Director de la investigación: | Prieto, Sara |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa |
Palabras clave: | English as a Foreign Language | Songs | Cultural competence | Irish conflict | Comunicative competence |
Área/s de conocimiento: | Filología Inglesa |
Fecha de publicación: | 10-oct-2017 |
Fecha de lectura: | 28-sep-2017 |
Resumen: | This paper consists of a didactic proposal for the EFL classroom whose main purpose is to provide the students with an overview of the Irish culture. To comply with this purpose, a selection of songs about the Irish conflict has been made. Using this selection, a sequence of activities which revolve around linguistic or cultural aspects related to the conflict has been developed. In order to promote the communicative exchange among students, the activities have been designed fostering cultural awareness, critical thinking, interaction and cooperation. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/69971 |
Idioma: | eng |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Derechos: | Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 |
Revisión científica: | no |
Aparece en las colecciones: | Máster Universitario en Español e Inglés como Segundas Lenguas / Lenguas Extranjeras - Trabajos Fin de Máster |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
El_conflicto_irlandes_a_traves_de_canciones_en_el_au_Soler_Mas_Maria_Angeles.pdf | 2,53 MB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.