The “troubles” through songs: teaching the Irish conflict in the EFL classroom through music

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/69971
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: The “troubles” through songs: teaching the Irish conflict in the EFL classroom through music
Autor/es: Soler Mas, María Ángeles
Director de la investigación: Prieto, Sara
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Palabras clave: English as a Foreign Language | Songs | Cultural competence | Irish conflict | Comunicative competence
Área/s de conocimiento: Filología Inglesa
Fecha de publicación: 10-oct-2017
Fecha de lectura: 28-sep-2017
Resumen: This paper consists of a didactic proposal for the EFL classroom whose main purpose is to provide the students with an overview of the Irish culture. To comply with this purpose, a selection of songs about the Irish conflict has been made. Using this selection, a sequence of activities which revolve around linguistic or cultural aspects related to the conflict has been developed. In order to promote the communicative exchange among students, the activities have been designed fostering cultural awareness, critical thinking, interaction and cooperation.
URI: http://hdl.handle.net/10045/69971
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/masterThesis
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Revisión científica: no
Aparece en las colecciones:Máster Universitario en Español e Inglés como Segundas Lenguas / Lenguas Extranjeras - Trabajos Fin de Máster

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailEl_conflicto_irlandes_a_traves_de_canciones_en_el_au_Soler_Mas_Maria_Angeles.pdf2,53 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.