Contra les lectures obligatòries: assaboreix-les!

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/69563
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Contra les lectures obligatòries: assaboreix-les!
Autor/es: Marqués Ferrer, Cristina
Palabras clave: Lectura comprensiva | No-obligatorietat | Emoció lectora | Lectura vivencial | Experimentació lectora | Aparador poètic | Intel·ligència emocional | Plaer lector | Comprehensive Reading | No-forcing | Reading Emotion | Experiential Reading | Reading Experimentation | Existential Reading | Poetic Showcase | Emotional Intelligence | Pleasure for Reading
Área/s de conocimiento: Filología Catalana
Fecha de publicación: 2016
Editor: Universitat d'Alacant. Departament de Filologia Catalana
Cita bibliográfica: Ítaca. Revista de Filologia. 2016, 7: 17-28. doi:10.14198/ITACA2016.7.02
Resumen: El 90% de les programacions didàctiques dels departaments de llengües dels centres de Secundària i Batxillerat a Espanya estableixen la lectura obligatòria en l’avaluació de la matèria. Llegir esdevé condició sine qua non per a obtindre’n l’aprovat; en més del 70% dels casos, el mecanisme d’avaluació és el «control de lectura» i l’estudiant, senzillament, ha de fer veure que ha llegit l’obra prescrita. Contra l’obligatorietat, proposem l’experimentació lectora. És a dir, apostem per una lectura significativa, una lectura viscuda i participada; una lectura que permeta obrir les portes del coneixement i que descorde el plaer del descobriment. Amb aquesta perspectiva, l’experiència que proposem passa per viure la lectura, fer-la nostra, experimentar-la i, fins i tot, projectar les intel·ligències múltiples des del llibre mateix. | 90% of the language department syllabus in Spanish Secondary and High schools take compulsory reading into account in the evaluation of the subject. Reading becomes a sine qua non for students to pass the course; in more than 70% of the cases, the mechanism of evaluation is the «control of reading» and students just have to show that they have read the demanded work. On the contrary, we will bet for a significant reading, a lived and participated reading; a reading which will open the gateway to knowledge or which will evoke the pleasure of discovery. With these considerations in mind, the experience we propose includes: to live reading, to make it our own, to experience it and to project multiple intelligences from the book itself.
URI: http://dx.doi.org/10.14198/ITACA2016.7.02 | http://hdl.handle.net/10045/69563
ISSN: 2172-5500
DOI: 10.14198/ITACA2016.7.02
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: https://itaca.ua.es/
Aparece en las colecciones:Ítaca. Revista de Filologia - 2016, Núm. 7

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailITACA_07_02.pdf429,43 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons